Test: Ford Galaxy 2.0T EcoBoost Ghia

Powrót Ford Galaxy 2.0T EcoBoost Ghia

Jeśli masz rodzinę 2+2, typowy minivan jest dla Waszej familii za mały, a Grand Voyager za duży i zbyt egzotyczny, to czas chyba rozpocząć poszukiwania średniej wielkości europejskiego vana.

Problem auta mogącego być idealnym środkiem transportu dla modelowej rodziny z dziećmi jest chyba tak stary, jak sama motoryzacja. Na łamach naszego portalu gościł zarówno np. Renault Scenic, spełniający swoje rodzinne funkcje co najwyżej w mieście, dowożąc dzieci do szkoły, jak i rodzinny amerykański frachtowiec zwany Wielkim Podróżnikiem, który pomieści wszystko, ale sam ma problemy ze zmieszczeniem siebie w miejskim gąszczu. Rodzice, którzy równie często co w mieście, poruszają się poza nim i chcą komfortowo przewozić wszystkie swoje pociechy i ich niezliczone skarby, muszę więc poszukać przysłowiowego złotego środka.

Doskonale wyczuli ten trend, i to dawno temu, europejscy producenci aut. Renault Espace jest modelowym wręcz “średniakiem” jeśli chodzi o rozmiary, a pojawił się na rynku długo przed narodzinami kompaktowych vanów. Inni wielcy producenci aut ze Starego Kontynentu postanowili w połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku uszczknąć mu nieco z tego rodzinnego tortu. Mowa tu o oczywiście o Fordzie, który w 1995 roku wespół z Volkswagenem i Seatem, zaproponował model Galaxy. Był to van, o modnym wtedy jednobryłowym nadwoziu, mogący pomieścić nawet 7 osób, a po złożeniu siedzeń można było przewieźć nim aż 2610 litrów bagażu. Konstrukcja wszystkich trzech aut (dla przypomnienia: bliźniaki Galaxy nazywały się Volkswagen Sharan i Seat Alhambra) była w zasadzie identyczna, różniła się tylko detalami nadwozia oraz kokpitu. Oczywiście zachowano pewną autonomię jeśli chodzi o dobór jednostek napędowych, ale Ford skwapliwie skorzystał z sytuacji i zaadaptował TDI pod maskę Galaxy uzupełniając gamę Galaxy o niezłego i niezbędnego w tym segmencie aut diesla.

W 2000 roku auto przeszło zauważalny face-lifting maskujący nieświeżą już stylistykę. W nadwoziu auta można było dostrzec elementy typowego wtedy dla Forda New Edge Design. Nie pomogło to jednak na długo zahamować wyraźnie spadającej sprzedaży. W 2006 roku drogi dwóch koncernów rozeszły się finalnie i Ford zaprezentował zupełnie nową i zupełnie autonomiczną nową generację modelu Galaxy, która to jest bohaterem niniejszego testu.

Galeria zdjęć

Kategoria: Ford

Data dodania: 06.02.2011

Autor: Marek Stachoń

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Ford Galaxy 2.0T EcoBoost Ghia" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club