Test: Ford B-Max 1.0T 125 EcoBoost Titanium

Powrót Ford B-Max 1.0T 125 EcoBoost Titanium

Mieszanie segmentów znamy już od kilku lat. A co zrobić, by chwycić klienta za rękę czymś nowym? Wstawmy przesuwne drzwi do auta miejskiego! I tak powstał mikrovan – B-Max.

Oczywiście samo wykonanie takiego zabiegu byłoby zbyt banalne. Przecież Peugeot produkował swego czasu model 1007 z przesuwnymi, elektrycznymi drzwiami. Owszem, jednak tam była to jedyna możliwość wejścia do wnętrza pojazdu. Niemcy zastąpili tradycyjne tylne drzwi otwieranymi wzdłuż nadwozia wrotami.

B-Max został zaprezentowany na targach genewskich w 2011 roku i jest obecnie najmniejszym z przedstawicieli Fordów z dopiskiem “Max”. To grupa aut skoncentrowanych na rodzinie, którą zapoczątkował Focus C-Max ponad dekadę temu. Charakteryzuje się wspomnianymi drzwiami oraz brakiem słupka B, co ułatwia korzystanie z funkcjonalnego wnętrza.

Auto tak naprawdę nie ma poprzednika, choć podobną funkcję w gamie swego czasu pełnił Fusion. Samochód bazuje na Fieście, a więc samochodzie segmentu miejskiego. Wydawać by się mogło więc, że próba zwiększenia jego atrakcyjności pod kątem użytku rodzinnego mija się z celem. Dodatkowo pod maską ulokowano jednostkę 1.0 EcoBoost, a całość montowana jest w rumuńskiej fabryce. W odległej trasie z kompletem pasażerów sprawdzamy, jak funkcjonuje się z autem pełnym paradoksów.

Galeria zdjęć

Kategoria: Ford

Data dodania: 30.08.2013

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Ford B-Max 1.0T 125 EcoBoost Titanium" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club