Test: Fiat Punto EVO 1.4 MultiAir Turbo Emotion

Powrót Fiat Punto EVO 1.4 MultiAir Turbo Emotion

Bestseller Fiata siedem lat później dalej atrakcyjny.

Rok 2005 – na listach przebojów króluje Eryc Prydz i niebieska szalona żaba, rządy w Polsce przejął PiS od SLD, a Dudek wykonał swój słynny taniec w rzutach karnych Finału Ligi Mistrzów. Niby tylko siedem lat, ale jak dawno temu to już było, prawda? W przypadku samochodów czas mija jeszcze szybciej – wtedy można było kupić jeszcze w salonie Alfę 156 GTA albo Porsche 996 GT2, a na rynek wchodziło BMW M5 E60 i Jeep Grand Cherokee WK. W blokach startowych stała też nowa generacja jednego z najbardziej udanych – i chyba najbardziej urodziwych – Fiatów ostatnich lat: Punto.

Skala zmian w tym subkompakcie była na tyle duża, że auto zyskało przydomek Grande. Wielkie określenie wcale nie okazało się na wyrost: klienci z całego świata w mig go pokochali, wysuwając go na pozycje najpopularniejszego modelu marki z wynikiem trzystu tysięcy sprzedawanych egzemplarzy rocznie (czyli niewiele mniej niż cała marka Volvo albo Seat). Po początkowym sukcesie w Europie, obok Włoch produkcję rozpoczęto także w Indiach i Brazylii. Model ten miał też ważną rolę w przywróceniu do życia marki Abarth, dla której stał się ważną bazą dla rynkowego sukcesu.

Siedem lat później… wszystko wygląda tak samo. Punto utrzymuje świetne wyniki sprzedaży i dalej jest atrakcyjną pozycją na rynku, cenioną za przyjemny wygląd i dobre ceny wersji podstawowych. Przez ten czas model doczekał się tylko jednego face-liftingu, do tego pokrętną włoską logiką wprowadzonego tylko dla określonych pozycji w cenniku. Debiutujący trzy lata temu Punto EVO dostał nowe silniki i zmieniony przód. Przez ten czas zdążyliśmy już jeździć czterema pochodnymi tego modelu: typowym Grande Punto z silnikiem diesla, opisywanym EVO oraz dwoma generacjami Abartha – jako Grande Punto i znowu EVO. Teraz czas na najmocniejszą wersję benzynową, łączącą cechy właściwie wszystkich opisywanych – z pokaźną jak na ten segment mocą 135 KM jest ona wpół drogi między „zwykłymi” pozycjami cennika a Abarthem.

Jesienią zeszłego roku oferta została ponownie zunifikowana i uproszczona – Grande i EVO zostały pogodzone przez auto ponownie nazwane po prostu Punto. Oznacza to, że prezentowany tutaj model nie jest już dostępny w salonach, ale słowa tego testu są nadal aktualne, bowiem tak naprawdę następca różni się tylko przeprojektowanymi elementami karoserii i paroma detalami we wnętrzu i wyposażeniu. I po siedmiu latach istnienia w tym pędzącym świecie to wystarczy! Jak ten Fiat to robi?

Galeria zdjęć

Kategoria: Fiat

Data dodania: 11.06.2012

Autor: Mateusz Żuchowski

Zdjęcia: Konrad Skura

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Fiat Punto EVO 1.4 MultiAir Turbo Emotion" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club