Test: Fiat 500 1.3 Multijet Sport

Powrót Fiat 500 1.3 Multijet Sport

Jeśli ktoś uważa, że nowa “pięćsetka” nawiązuje do poprzedniej czymś więcej niż nazwą, to powinien czym prędzej udać się na jazdę próbną do salonu.

Dzięki Fiatowi 500 w latach 1957-1975 Włosi poczuli ulgę schodząc z niewygodnych siedzeń skuterów i przesiadając się do auta – fakt, że zaledwie dwucylindrowego (kwestia ówczesnych podatków), ale jednak auta. Była kierownica, pedały, kawałek dachu. Silniki co prawda według dzisiejszych norm bardziej nadawały się do napędzania kosiarek (pojemności od 0,4 do 0,5 litra), jednak mały Fiat zaliczał się do kategorii piórkowej (około pół tony masy własnej), toteż wielkiego problemu z napędzaniem i rozpędzaniem nie było. W ciągu 18 lat produkcji z taśm montażowych zjechało od 3,6 do 3,8 miliona egzemplarzy auta, które podobnie jak Fiat 126p w Polsce czy Volkswagen Garbus w Niemczech, zyskało miano kultowego.

32 lata później Fiat ogłasza światu wielki powrót “pięćsetki”. Szeptem i w kuluarach dopowiada się jednak, że nuova cinquecento ma pełnić w koncernie zupełnie nowe zadanie – auta modnego, “drugiego bądź trzeciego w rodzinie”, skierowanego do ludzi młodych i ceniących stylowe piękno. Jak w tej nowej roli radzi sobie Fiat 500 sprawdziliśmy na przykładzie wersji 1.3 Multijet Sport.

Galeria zdjęć

Kategoria: Fiat

Data dodania: 27.05.2010

Autor: Szymon Piaskowski

Zdjęcia: Iwo Wasilew

Podziel się

&description=Fiat 500 1.3 Multijet Sport" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club