Test: Citroen C5 1.6 THP Confort

Powrót Citroen C5 1.6 THP Confort

Samochodowa klasa średnia jest zdominowana przez niemieckich producentów. Jaki sposób na przełamanie tej supremacji znalazł Citroen? Postanowił zaprojektować na wskroś niemieckie auto.

Marka Citroen kojarzy się jednoznacznie z wyszukanym, wręcz awangardowym stylem, sporą odwagą designerską i najwyższym poziomem innowacyjności. Marka ta wyróżnia się, i to mocno, nawet na tle pozostałych francuskich producentów, którzy nie produkują przecież nudnych samochodów. Każdy fan motoryzacji wzdycha głęboko na dźwięk takich nazw jak DS, SM, CX czy XM. Niestety, lata 90-te ubiegłego wieku można jednoznacznie określić jak okres stylistycznego (i nie tylko) regresu marki. Modele takie jak ZX, Xantia, czy Saxo nijak miały się do chlubnej historii Citroena, który wyznaczał stylistyczne trendy. Niestety, w ten nurt wpisał się również model C5, który pojawił się w sprzedaży w 2001 roku. Auto to miało być odtrutką na nudne i bezpłciowe modele produkowane przez koncern od kilkunastu lat, ale główne kontrowersje wzbudziło właśnie u fanów marki. Nadwozie, które miało symbolizować powrót marki do stylistycznej awangardy, było w istocie dziwne, nudne i bezpłciowe. Na szczęście samochód zachował inne przymioty Citroena – był bardzo przestronny, wygodny i komfortowy. W 2004 roku przeprowadzono restyling modelu. C5 otrzymał m.in. nowe reflektory, wyrazisty grill i nowe lampy tylne (które, de facto, wyglądały jakby były na siłę doklejone do reszty nadwozia). To jednak nie wystarczyło. Zainteresowanie tym modelem słabło z miesiąca na miesiąc i pierwsza generacja modelu C5 zakończyła swój żywot w 2008 roku.

Wtedy to miała też miejsce premiera drugiej generacji C5. Wspaniała kampania reklamowa, w której Kurt przemierza ośnieżone drogi Bawarii, by z dumą zaparkować nowego Citroena pod Bramą Brandenburską bez ogródek wskazywała o co chodzi producentowi aut rodem z Paryża – uderzyć w germanofilskich klientów zakochanych w na wskroś nudnych i bezpłciowych Passatach, Vectrach czy Mondeo i dać im jakże elegancki, ale nie ekstrawagancki produkt z najwyższej półki. Czy droga obrana przez Citroena okazała się słuszna?

Galeria zdjęć

Kategoria: Citroën

Data dodania: 14.12.2010

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Kacper Szczepański

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Citroen C5 1.6 THP Confort" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club