Test: Citroen C4 1.2 PureTech 130 Shine

Powrót Citroen C4 1.2 PureTech 130 Shine

Downsizing w klasie kompakt stał się już naturalnym zjawiskiem. Sprawdźmy zatem, jak w ten trend wpisuje się najbardziej awangardowy francuski producent samochodów.

Citroen swoje pierwsze auto kompaktowe zaprezentował w 1991 roku, czyli wszedł od razu na teren, na którym dość mocno panoszyli się już niemieccy producenci. Trzeba jednak zaznaczyć, że debiut był dość udany, ponieważ model ZX zdobył z marszu miejsce na podium w konkursie na Europejski Samochód Roku 1992, przegrywając z – jakżeby inaczej – Golfem III generacji oraz Astrą F. Citroen ZX zdobył sobie przychylność klientów głównie elegancką i lekką stylistyką, świetnym zabezpieczeniem antykorozyjnym (pełny ocynk) oraz bogatym wyposażeniem (m.in. skórzana tapicerka czy też przesuwna kanapa tylna), a przez 7 lat produkcji sprzedano ponad 1,7 mln sztuk tego modelu.

Następca pojawił się w 1997 roku i był kolejnym modelem marki objętym zmianą nazewnictwa. Xsara, bo o niej mowa, również była dość klasycznym samochodem. Próżno szukać tu słynnego hydropneumatycznego zawieszenie, czy „dziwactw” pokroju nieruchomego środka kierownicy. Niemniej jednak spokojna stylistyka, szeroki wybór silników oraz wysoki poziom komfortu spowodowały, że model został ciepło przyjęty przez klientów. Po niespełna 8 latach produkcji do gry wszedł bezpośredni protoplasta bohatera dzisiejszego testu, czyli Citroen C4. Samochód zrywał dość mocno z nudnym wizerunkiem poprzednika. W trzydrzwiowej wersji szyku dodawała mocno przeszklona klapa bagażnika, a za dopłatą można było wyposażyć każdą wersję w dozownik zapachów. W 2008 roku w palecie silnikowej pojawił się mały „turbobenzyniak” czyli 1.6 THP. Poza tym klienci mieli do wyboru jeszcze 5 innych jednostek napędowych w aż 10 wariantach mocy.

W 2010 roku na rynek weszła druga generacja modelu C4 – tylko w wersji pięciodrzwiowej oraz zauważalnie większa od poprzednika. Po 4 latach zaaplikowano jej delikatny facelifting oraz dodano novum w palecie silnikowej, czyli turbodoładowanego „benzyniaka” o pojemności 1.2 litra. I takim właśnie autem jeździliśmy podczas testu.

Galeria zdjęć

Kategoria: Citroën

Data dodania: 24.02.2016

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

&description=Citroen C4 1.2 PureTech 130 Shine" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club