Test: Citroen Berlingo Multispace 1.6 HDi XTR

Powrót Citroen Berlingo Multispace 1.6 HDi XTR

Oferta tego specyficznego segmentu osiągnęła już wszystko, a do gry wchodzą kolejne marki. Jak w tym wszystkim odnajdzie się Citroen z Berlingo – hitem, który osiąga właśnie pełnoletność?

Tak, tak – ciężko w to uwierzyć, ale Citroen Berlingo jest na rynku od 18 lat. W 1996 roku zaprezentowano go razem z bliźniaczym Peugeotem Partnerem. Wówczas było to auto stworzone głównie z myślą o niewielkich przedsiębiorcach. Później stworzono osobową wersję, która była niejako obowiązkowym wyposażeniem garażu każdej rodziny ceniącej rodzinne wojaże po Europie.

Segment kombivanów był alternatywnym rozwiązaniem dla znanych już aut dostawczych, powstałych jednak na bazie osobowych samochodów małej wielkości. Mowa tu chociażby o Fiacie Fiorino, czy Oplu Combo, które wyglądały jak Uno i Corsa z doklejoną “budą”.

Z biegiem czasu Citroen Berlingo stał się autem uniwersalnym. Na tygodniu używano go jako woła roboczego, by w trakcie weekendu zamontować opcjonalne fotele i cieszyć się pakownym autem rodzinnym. Po 6 lata produkcji przeprowadzono delikatny lifting, ograniczający się w zasadzie tylko do kosmetycznych zmian lamp przednich i tylnych, zderzaków i osłony chłodnicy. Warto zaznaczyć też pojawienie się wersji XT-R w 2003 roku. Był to konkurent dla Renault Kangoo Pampa – jeszcze bardziej nacechowanego rekreacyjnie kombivana, powstałego na bazie auta dostawczego. Podniesiony prześwit, płyta pod podwoziem chroniąca silnik przed kamieniami, samoblokujący mechanizm różnicowy oraz zmodernizowane pod kątem nawierzchni o słabszej jakości zawieszenie były wyznacznikami tej specjalnej wersji.

2008 rok zmusił producenta do podjęcia kolejnych kroków modernizujących ofertę. Po 12 latach produkcji, Berlingo doczekało się swojego następcy. Sprawdzona kubatura pozostała niezmieniona, wyoblono nieco kształty karoserii, dodano kilka elementów charakterystycznych dla osobowym modeli marki. W 2012 roku przeprowadzono ostatni, równie dyskretny lifting, zawierając ponownie odświeżone lampy (z przodu dodano diody LED) i atrapę chłodnicy. Jak widać rewolucje stylistyczne nie są potrzebne, by auto sprzedawało się znakomicie.

W teście sprawdzamy wersję XTR, która w obecnej generacji Berlingo od standardowego wydania różni się jedynie stylistycznymi dodatkami z plastiku, aspirującymi do terenowego osprzętu. Pod maską auta znalazła się wysokoprężna jednostka 1.6 HDi.

 

Galeria zdjęć

Kategoria: Citroën

Data dodania: 12.03.2014

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Citroen Berlingo Multispace 1.6 HDi XTR" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club