Test: BMW 420d xDrive Coupe Modern Line

Powrót BMW 420d xDrive Coupe Modern Line

BMW serii 4 teoretycznie nie jest w gamie bawarskiego producenta niczym przełomowym. Seria 3 Coupe produkowana była od wielu dziesięcioleci, jednak modernizacje przyczyniły się do szerszej możliwości “zastosowania” tego modelu. Jak widać, czwórka z nie najmocniejszym dieslem może być zarówno autem komfortowym, poniekąd sportowym, jak i (z delikatnym przymrużeniem oka) – rodzinnym. W przypadku poprzednika nie było to możliwe głównie ze względu na przestarzałe skrzynie biegów – obecnie montowany 8-biegowy automat to prawdziwy majstersztyk inteligencji i ekonomii. Uniwersalność jest jednak w cenie, a gdy dochodzą do tego pokłady prestiżu, trzeba liczyć się z kwotami mocno odbiegającymi nawet od kilkuletnich zarobków przeciętnego Polaka.

Bazowa cena serii 4 z prezentowanym dieslem, 8-stopniowym Steptroniciem, napędem xDrive, w stylistycznej linii Modern to 203 752 zł. Testowany egzemplarz według cennika został wyceniony na 272 661 zł, z uwagi na liczne, kosztowne opcje, jak chociażby adaptacyjne reflektory diodowe, szklany dach, rozszerzony pakiet multimedialny, czy wykończenie wnętrza skórą i listwami ozdobnymi. Ktoś mógłby powiedzieć, że 70 000 zł w opcjach można by ulokować chociażby w różnicy cenowej między wersją 430d xDrive. Sęk jednak w tym, że do mocniejszego modelu również trzeba by dorzucić opcji za minimum kilkanaście tysięcy. Taki niestety jest segment premium i raczej się to nie zmieni.

W przypadku Mercedesa i nieco odchodzącej już do lamusa C-klasy Coupe, ceny są nawet delikatnie wyższe, biorąc pod uwagę, że bazowe C 220 CDI o słabszym od BMW silniku o mocy 170 KM startuje od 179 600 zł. Wyżej jest 204-konne C 250 CDI za 203 600 zł. Warto dodać, że mówimy o napędzie wyłącznie tylnej osi i manualnej przekładni. Dla sprawiedliwości muszę podać też kwoty odpowiednika spod znaku czterech okręgów. Audi A5 2.0 TDI (177 KM) S-tronic quattro to wydatek 190 200 zł – BMW wpisuje się więc pomiędzy najgroźniejszych rywali. Co jeszcze oferuje rynek? Ciekawą, choć godzącą nieco w “szlachetność” BMW propozycją jest Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi (180 KM), która po doposażeniu we wszystkie możliwe opcje z trudem przekroczy kwotę 150 000 zł. Nie jest to oczywiście półka wspomnianych wcześniej rywali, ale niższe segmenty oferują często propozycje niewiele słabsze. Pozostaje tylko pytanie, czy chcąc wydać taką sumę pieniędzy chcielibyśmy jeździć Renault? Pomijam już fakt utraty wartości, na co aż tak strasznie marki premium nie cierpią.

Galeria zdjęć

Kategoria: BMW

Data dodania: 04.09.2014

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW 420d xDrive Coupe Modern Line" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club