Test: BMW 420d xDrive Coupe Modern Line

Powrót BMW 420d xDrive Coupe Modern Line

Silnik. 184 konie to wartość przyzwoita, mogłoby się wydawać. I tak też jest w rzeczywistości – może na tle dostępnych w ofercie wariantów o mocach 258 KM (430d) i 313 KM (435xd), 420d nie powala, jednak w realnym użytkowaniu pozytywnie zaskakuje. Podyktowane jest to raczej tym, że z góry zakłada się, iż dwulitrowy, czterocylindrowy diesel będzie piętą achillesową tego auta. 7,3 sekundy do setki i prędkość maksymalna przekraczająca 230 km/h to jednak wynik, który w użytku codziennym zadowoli każdego, wszak to najdalej położona od M4 wersja w hierarchii tego modelu.

Jednostka sprzężona z ośmiostopniowym automatem jest wprost stworzona do ekonomicznych wypraw po Europie. 57-litrowy zbiornik wystarczy na pokonanie przeszło 1000 km w trasie, co jest coraz bardziej pożądanym elementem. Niespełna 5 litrów w trasie to wynik godny aut segmentu A, czy B, a mamy tutaj do czynienia z luksusowym coupe. Również w mieście okazuje się, że BMW potrafi pozytywnie zaskoczyć – z łatwością można osiągnąć rezultat nieznacznie przekraczający 6 litrów.

Skrzynia w każdym trybie pracy odpowiednio dobiera przełożenia – przy założeniach ekonomicznych tak, by jak najszybciej osiągnąć najwyższe przełożenie, z kolei w przypadku ustawień sportowych – by silnik pracował na optymalnie najwyższych obrotach. W miarę pięcia się wskazówki obrotomierza, niestety wzrasta również niezbyt przyjemny dźwięk silnika. Nie jest to typowy hałas 1.9 TDI, ale przez czas użytkowania 420d preferowałem kręcenie motoru do maksimum 5000 obrotów, zresztą znamionowe wartości momentu obrotowego oraz mocy silnika i tak są osiągane poniżej tej tego pułapu.

Raczej nikt nie będzie zaskoczony, gdy wspomnę o genialnych właściwościach trakcyjnych. 420d z naszych zdjęć zostało wyposażone w napęd xDrive, dzięki któremu nawet przy wyłączonych systemach wsparcia i na mokrej nawierzchni naprawdę trudno wyprowadzić czwórkę z równowagi. Co więcej, mimo mało sportowego zacięcia na papierze (dwulitrowy diesel), układ kierowniczy jest impulsywny i każdy ostrzejszy zakręt zachęca do cięcia. Przyczynia się do tego również świetne zawieszenie – wyjątkowo komfortowe w trasie i optymalnie sztywne w ciasnych wirażach. Można by rzec – zestaw idealny.

Galeria zdjęć

Kategoria: BMW

Data dodania: 04.09.2014

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW 420d xDrive Coupe Modern Line" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club