Test: BMW 218d Active Tourer Luxury Line

Powrót BMW 218d Active Tourer Luxury Line

Dziś spróbujemy dowiedzieć się czy warto przełamywać schematy, jak wielka jest siła stereotypów i czy warto z nimi walczyć.

Gdyby spojrzeć na ludzkie życie nieco z góry, z szerszej perspektywy, łatwo można dostrzec fakt, że w ogromnej mierze jest ono podporządkowane pewnym schematom i konwencjom. Z jednej strony jest to całkiem zrozumiałe – dzięki nim na świecie panuje (względny) porządek i pomagają one utrzymać jego ogromną złożoność w swoistego rodzaju ryzach. Patrząc trochę dokładniej na poszczególne elementy życia okazuje się jednak, że kurczowe trzymanie się konwencji na dłuższą metę jest szkodliwe. Przede wszystkim widać to w szeroko pojętym biznesie. Ten, kto nie szuka nowych rozwiązań, nowych możliwości bardzo często spada w niebyt bądź całkowicie kończy swoją działalność. Pamiętacie firmę Kodak? Trzy dekady temu był to niekwestionowany potentat w świecie fotografii. Filmy Kodaka miały ogromną renomę, podobnie zresztą jak i aparaty. Tyle, że firma przespała początek i burzliwy rozwój ery cyfrowej i dziś jest marginalnym producentem jednorazowych aparatów analogowych dla dzieci. Dla kontrastu spójrzmy na firmę Apple. Firma, znana dotąd jedynie z produkcji komputerów i iPodów, zaprezentowała 8 lat temu iPhone’a – jeden z pierwszych telefonów komórkowych na świecie pozbawionych klawiatury. Steve Ballmer, ówczesny prezes Microsoftu wyśmiał ten pomysł twierdząc, że „nikt tego nie kupi”. Spójrzmy, jak dziś wygląda sytuacja rynkowa smartfonów Apple i Microsoftu. Samo Apple również działa odważnie. Puryści marki pamiętają słowa ś.p. Steve’a Jobsa, który twierdził, że idealny rozmiar ekranu w smartfonie to 3,5 cala bo wtedy da się go obsługiwać jedną ręką. Tim Cook zdecydował się jednak na wypuszczenie najnowszych iPhone’ów w dwóch wersjach, z czego większa ma ekran o przekątnej 5,5”! I co? I iPhone 6 okazał się najbardziej spektakularnym hitem w historii marki. Czyli opłaciło się iść schematom pod prąd.

Tego typu historie mają też miejsce oczywiście w motoświecie. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek świata – BMW – zadziwiła świat odważnymi ruchami, takimi jaki powołanie do życia „parzystych” modeli X, które choć nikt o tym nie myślał, odniosły spory sukces i zapoczątkowały nowy trend u konkurentów.

W ubiegłym roku stało się jednak coś mocno niespodziewanego. W czasach, gdy segment vanów kurczy się w zastraszającym wręcz tempie, monachijski gigant prezentuje pojazd z tego segmentu, w dodatku z napędem na przednią oś. Czy to ma jakikolwiek sens? Przekonajmy się!

Galeria zdjęć

Kategoria: BMW

Data dodania: 22.02.2015

Autor: Marek Stachoń

Zdjęcia: Bartek Lichocki

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW 218d Active Tourer Luxury Line" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club