BMW 118i Sport Line | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Test: BMW 118i Sport Line

Powrót BMW 118i Sport Line

Bawarski producent rzadko kiedy ma okazje rywalizować z Volkswagenem. Wygląda jednak na to, że nowa generacja serii 1 w końcu stanie się mocno konkurencyjnym autem dla Golfa. 

Jest rok 2004. Przyzwyczajeni do komfortu, prestiżu i elegancji miłośnicy biało-niebieskiego śmigiełka na masce, z wypiekami na twarzy czytają newsy o nadchodzących nowościach w stajni BMW. Nowa seria 3 linii E90 z pewnością zachwyci ich serca, podobnie jak niedawno zaprezentowana seria 5 E60 i mocno kontrowersyjna, ale pełna wdzięku 6-tka. Sportowy roadster Z4 także nie stroni od porywającego charakteru i zadziorności, tak jak X3, które mimo obu napędzanych osi, wysokiego zawieszenia i ciaśniejszej kabiny niż w “gangsterskim” X5, nadal pozostaje prawdziwym BMW. Ale cóż to? Monachijczycy zapowiedzieli oficjalną produkcją samochodu, mającego konkurować z Volkswagenem Golfem i Audi A3?

A jednak. 8 lat temu miłośnicy “prawdziwych” BMW zgrzytali zębami na wieść o otwarciu linii produkcyjnej pierwszej serii 1 o kodzie E87. Nieco pokraczny front z zabawnie narysowanymi lampami, nijak niepasującymi do charakterystycznej atrapy chłodnicy oraz krótkie zwisy były wyróżnikiem najmniejszego samochodu bawarskiej manufaktury. Włodarze marki bronili się mówiąc, że to nie tylko zalepianie niszy w gamie modelowej, ale także nawiązanie do tradycji. Wszak BMW na przełomie lat 20. i 30. zaczynało od małych, sportowych Dixi i nieco bardziej użytkowych, choć również niepowalających rozmiarami 3/15 PS. No dobrze, ale co z wyjątkowym komfortem, sportowymi aspiracjami oraz geniuszem wykonania? Inżynierowie uspokajali – nie będziecie zawiedzeni. I owszem, BMW serii 1 było samochodem, spełniającym zdecydowaną większość aspektów, które auta tej marki zwykły posiadać. E87 nie było owiane takim kultem jak pozostałe pozycje w gamie, choć po kilku latach produkcji sytuacja ta zaczęła się zmieniać – w 2007 roku pojawiło się kilka nowych wariantów nadwozia. Od tej chwili klient mógł przebierać w 3- i 5-drzwiowych hatchbackach, atrakcyjnie wyglądającym małym cabrio, czy też niewielkim, zwartym coupe, na którego bazie w 2010 roku powstała wyjątkowa odmiana serii 1. Model 1M Coupe rzucił na kolana nie tylko miłośników piekielnych BMW, ale również pasjonatów hot-hatchów pokroju Golfa R32 czy Focusa RS. Z tymże w monachijskim wydaniu mieli oni do dyspozycji świetną, napompowaną sylwetkę, bogate wyposażenie, wysoką jakość i genialną, 6-cylindrową jednostkę o 340 koniach mocy, napędzającą tylne koła. Mnogość typów karoserii nieco wybroniła przeciętną pozycję w gamie producenta, ale podstawowa 1 nadal nie miała bezpośrednich rywali, głównie ze względu na mało konkurencyjne koszty.

Druga generacja BMW serii 1, która fabrycznie przyjęła kod F20 ma to zmienić. Dopracowana konstrukcja oraz fakt, iż wspomniana, niegdyś niedoszła konkurencja nieco podniosła ceny produktów, pozwoliły w końcu stanąć w szranki z teoretycznie tańszymi markami, które oblegają rynek aut segmentu C. Z jakim skutkiem?

Galeria zdjęć

Kategoria: BMW

Data dodania: 25.03.2012

Autor: Łukasz Kamiński

Zdjęcia: Paweł Misiak i autor

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=BMW 118i Sport Line" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club