Test: Audi RS 5 Cabriolet

Powrót Audi RS 5 Cabriolet

450 koni mechanicznych, napęd na cztery koła i otwierany, miękki dach. W teorii wydawało się nam, że to świetny kandydat na najlepsze auto unisex na rynku. Jak wypada pod tym względem w praktyce?

Audi RS 5 ujrzało światło dzienne już 3 lata temu. Geneza powstania tego samochodu jest dość prosta – to kolejna “zapchajdziura” w palecie Audi, choć ewidentnie opracowana dla osób wyjątkowych. Nie jest to tradycyjny sposób zalepiania luki segmentowej. Można by się pokusić o stwierdzenie, że niejako poprzednikiem Audi RS 5 było legendarne urQuattro, z tą jednak różnicą, że prezentowany samochód to typowe GT o mocno nacechowanych, sportowych aspiracjach.

Coupe okazało się strzałem w dziesiątkę, zainteresowanie było (i jest) potężne, niekiedy nawet przytłaczało “słabsze” S5. Dlaczego by więc nie pokusić się o budowę otwartej wersji RS 5? I tu dochodzimy do meritum. Zdarza się mawiać, że jeśli coś jest do wszystkiego, to lubi być też do niczego. Mocne, sportowe auto o bardzo dobrych właściwościach jezdnych, zostało pozbawione dachu, by oprócz emocji oferowanych mechaniką, raczyło też letnimi promieniami słońca, jednocześnie tracąc nieco na sztywności nadwozia. Jak finalnie wypada Audi RS 5 Cabriolet? Sprawdzamy w dość nietypowym teście, do którego zaprosiliśmy przedstawicielkę płci pięknej.

Galeria zdjęć

Kategoria: Audi

Data dodania: 24.12.2013

Autor: Łukasz Kamiński

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Audi RS 5 Cabriolet" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club