Znamy osiągi i cenę nowego Focusa RS

Powrót Znamy osiągi i cenę nowego Focusa RS

Kategoria: Ford

Data dodania: 16.09.2015

Autor: Jakub Krępa

Ford ujawnił wreszcie osiągi, jakimi pochwalić się może trzecia generacja Focusa RS. Wiemy też ile może on kosztować w Polsce.

Producent obiecuje, że nowy RS będzie przyspieszać do setki w czasie 4.7 s. Na tle tego, co oferuje Merc-AMG A 45 (4.2 s) czy Audi RS 3 Sportback (4.3 s) czas ten może nie szokuje, ale warto pamiętać, że auta te wyposażone są w automatyczne skrzynie biegów o dwóch sprzęgłach i dysponują procedurami startowymi. Wśród hot-hatchy z manualami, Focus RS nie ma sobie równych.

Ponadto, RS ma popędzić maksymalnie nawet 266 km/h, co oznacza, że nie ma on na pokładzie żadnych elektronicznych kagańców.

Osiągi te gwarantowane są przez 2.3-litrową (tak, my też nadal żałujemy braku 2.5-litrowego pięciocylindrowca) jednostkę z rodziny EcoBoost, która osiąga 350 KM mocy wspomagane przez 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego między 2 a 4.5 tys obr/min. Dzięki funkcji overboost, ta druga wartość na 15 sekund może zostać podniesiona nawet do 470 Nm.

Przy sprintach pomagać ma specjalny podpowiadacz, który sugeruje optymalny punkt zmiany biegów przy 5900 obr/min, a także ostrzega przed limiterem ustawionym na 6800 obr/min.

Nowy RS po raz pierwszy w historii odpycha się wszystkimi czterema kołami, nic więc dziwnego że Ford poświęcił dużo uwagi na opracowanie i dostrojenie napędu na obie osie. Układ ten ma dwa zestawy elektronicznie sterowanych sprzęgieł rozdzielających moment obrotowy między osie. Na tylnej osi potrafi także rozdzielać moment obrotowy między koła, zgodnie z działaniem systemu Torque Vectoring.

Kierowca może ustawić działanie napędu na obie osie, zawieszenia, ESP, reakcji silnika na gaz i głośności układu wydechowego wybierając jeden z czterech trybów jazdy: Normal, Sport, Track oraz Drift Mode, pozwalający na zamiatanie tyłkiem niczym Ken Block.

Pomimo obecności skrzyni manualnej, Ford zaaplikował RS-owi układ launch control gwarantujący optymalny start dzięki odpowiedniemu ustawieniu napędu. Wystarczy wybrać ten tryb z menu, wrzucić 1 bieg, wdeptać gaz do oporu i szybko puścić sprzęgło, a elektronika pomoże nam wystrzelić do setki w obiecywanym przez producenta czasie.

Na rynku niemieckim nowy RS wyceniony został na 39 tys. Euro, czyli o 10 tys. Euro więcej od modelu ST i jednocześnie 2 tys. Euro więcej od Mustanga 2.3 EcoBoost. Należy więc się spodziewać, że w Polsce cennik RS-a będzie zaczynał się od około 165 tys. zł.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Znamy osiągi i cenę nowego Focusa RS" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club