XX Grand Prix Fiat Auto Poland, premiery Fiata 500L Trekking i Jeepa Grand Cherokee | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

XX Grand Prix Fiat Auto Poland, premiery Fiata 500L Trekking i Jeepa Grand Cherokee

Powrót XX Grand Prix Fiat Auto Poland, premiery Fiata 500L Trekking i Jeepa Grand Cherokee

Kategoria: Fiat, Jeep

Data dodania: 11.07.2013

Autor: Łukasz Kamiński

Jubileuszowemu XX. Grand Prix Fiat Auto Poland towarzyszyły dwie premiery - Fiata 500L Trekking oraz nowego Jeepa Grand Cherokee.

GP FAP to cykliczna impreza organizowana dla dziennikarzy oraz osób związanych ze światem motoryzacyjnym. Tym razem przy okazji okrągłej, dwudziestej edycji tego spotkania na Torze Kielce, miała miejsce prezentacja dwóch aut, które z off-roadem, chociażby w teorii, powinny mieć coś wspólnego.

500L Trekking to wersja Fiata, która została podniesiona o 10% względem seryjnego auta. 14,5 cm prześwitu pozwalają śmielej poczynać sobie w delikatnym terenie oraz niewielkich brodach rzecznych. Samochód ponadto zyskał bardzo rozbudowane osłony nadwozia oraz zmodyfikowane zderzaki. We wnętrzu dorzucono kilka niewielkich modyfikacji. Dwukolorowe wykończenie wnętrza jest nieco weselsze, mi szczególnie spodobała się wersja w postaci żółtego lakieru + czarno-brązowa eko-skóra. Największym przełomem w porównaniu do podstawowego 500L jest jednak system Traction+, który korzysta z systemów bezpieczeństwa i przysposabia je do wsparcia jazdy w terenie. Wydaje się, że to innowacyjne rozwiązanie naprawdę się sprawdza, gdyż delikatny teren, który udało mi się znaleźć w okolicach Miedzianej Góry nie wyglądał na zbyt błahy, a Fiat dzielnie sobie z nim poradził. Po każdym “ostrzejszym” szlaku czuć działanie Traction+ po swądzie hamulców, które mają trochę do zrobienia przy, jakby nie było, całkiem sporym aucie.

Cenniki 500L Trekking startują od 63 490 zł. Wersja taka napędzana jest 95-konnym motorem 1.4, my polecamy jednak silniejsze o 10 KM 1.6 MultiJet II, które wydaje się optymalnym rozwiązaniem dla tego typu, wielozadaniowego samochodu. W obu wypadkach na pokładzie znajdziemy w wyposażeniu seryjnym automatyczną klimatyzację, system multimedialny z 5-calowym wyświetlaczem dotykowym, złącze Bluetooth oraz 17-calowe felgi aluminiowe (na życzenie 16-tki).

To bardzo ciekawa, jeszcze mocniej atrakcyjna wizualnie odmiana wesołego samego z siebie Fiata 500L. Czy przyjmie się na rynku? Biorąc pod uwagę, że coraz większa liczba osób szuka wyszukanych gadżetów w formie samochodu – niewykluczone. Pozycja Fiata nadal ma się dobrze, porównując go chociażby z cenami dyktowanymi przez MINI.

Drugą premierą przygotowaną dla dziennikarzy był odświeżony ostatnio Jeep Grand Cherokee. Z zewnątrz samochód zmienił się delikatnie – dorzucono przednie światła LED (na plus) oraz zmodyfikowano dyskretnie tylne klosze lamp (w mojej opinii to modyfikacja nie do końca wpływająca na urodę Jeepa). Miałem okazję podróżować najbogatszą odmianą oferowaną przez przedstawicielstwo Jeepa – Summit. Na jej pokładzie znalazły się pokłady luksusu. Od oczywiście skórzanej tapicerki, przez zamszową podsufitkę, po sporych rozmiarów, 8,4-calowy dotykowy wyświetlacz. Pod maską – 3-litrowe, znane CRD, o mocy 250 KM. W tym wypadku całość sprzężono z perfekcyjną skrzynią ZF o 8 przełożeniach. To naprawdę dobry zestaw, który pozwala oszczędnie i szybko podróżować w trasie oraz pokazać swoje możliwości w terenie. Jazda mieszana przyniosła średni rezultat w postaci 11,5 litra na setkę, co wydaje się naprawdę godnym wynikiem.

Podczas jazdy po leśnych duktach, samochód nie wykazuje tendencji do tracenia równowagi. Standardowo montowane w wersji Summit pneumatyczne zawieszenie w ustawieniu drogowym ma prześwit wynoszący 16,5 cm. Gdy robi się grząsko, a koleiny przybierają postać lejów po bombach, nic nie stoi na przeszkodzie, by podwyższyć nadwozie o kolejnych 11,5 cm. Wynik rewelacyjny, a to wszystko pod kabiną wyposażoną w najnowocześniejsze multimedia, podgrzewane wszystkie fotele, aktywny tempomat, czy panoramiczne okno dachowe. Grand Cherokee po liftingu można mieć już za 207 000 zł, przez co amerykańsko-włoski mariaż bije na głowę konkurencję w postaci Mercedesa ML, czy BMW X5. W pełni wyposażony egzemplarz w odmianie Summit to koszt 284 000 zł, za co dostaniemy jedynie bazowe wersje przytoczonych aut z Niemiec. Już nie mogę doczekać się odmiany SRT…

Przy okazji, jako redakcja, możemy się pochwalić, że w wśród 67 startujących dziennikarzy z Polski i zagranicy, autor tych słów zajął drugą lokatę wśród debiutantów oraz 6. miejsce w klasyfikacji generalnej.

 

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=XX Grand Prix Fiat Auto Poland, premiery Fiata 500L Trekking i Jeepa Grand Cherokee" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club