Volkswagen Golf GTI Cabriolet: lato w 9.5 sekundy

Powrót Volkswagen Golf GTI Cabriolet: lato w 9.5 sekundy

Kategoria: Volkswagen

Data dodania: 13.03.2012

Autor: Bartłomiej Urban

Na targi w Genewie Volkswagen przygotował coś specjalnego dla wszystkich wyznawców religii VAG – VW Golfa GTI w wersji Cabriolet, produkując tym samym najmocniejszego hot-hatcha cabrio na rynku. Jest to także drugi raz, kiedy mamy możliwość zakupu otwartej wersji GTI – również pierwsza generacja była dostępna w takiej wersji.

Pod maską drzemie dobrze znana fanom czterocylindrowa, turbodoładowana dwulitrowa jednostka generująca moc 210 KM i moment 280 Nm. Przyśpieszenie 7.3 s do 100 km/h i prędkość maksymalna wynosząca 237 km/h daje mu również miano najszybszego w historii Golfa w otwartej wersji. Nie jest to co prawda najszybsze cabrio ze stajni Volkswagena, ponieważ szybszy był już Eos z 3.2-litrowym silnikiem generującym 260 KM. Ale jego spalanie na pewno nie było tak niskie jak to, które ma osiągać “Golfik” – średnio 7.6 l/100 km. Oj, coś nam się wydaje, że producent troszeczkę naciągnął te dane…

Otwarcie elektrycznego, materiałowego dachu trwa niewiele dłużej niż sprint do setki – zaledwie 9.5 sekundy. Aby go zamknąć potrzeba odczekać kolejne półtorej sekundy (dla słabych z matmy: wynik to 11 sekund). Dach można otwierać również podczas jazdy, jednak nie szybszej niż 30 km/h. Warto zanotować, że nawet z rozłożonym dachem pasażerowie mają do dyspozycji bagażnik o pojemności aż 250 litrów, co w klasie kompaktowych kabrioletów jest świetnym wynikiem. O bezpieczeństwo pasażerów dba między innymi system ROPS (Roll Over Protection Structure), czołowe oraz boczne poduszki pasażera i poduszki chroniąca kolana. A wszystkie te systemy dostaniemy w standardzie.

Na zewnątrz jak i wewnątrz znajdziemy typowe dla wersji GTI elementy stylistyczne. Samochód dostał znane 17-calowe felgi o typowym dla VW wzorze, zmieniony zderzak wraz z grillem, tylny dyfuzor oraz podwójne chromowane końcówki układu wydechowego. W środku znajdziemy m.in. sportowe fotele (obszyte specjalną tapicerką w kratę), nową kierownicę i aluminiowe nakładki na pedały.

Samochód ma trafić do salonów na początku lata 2012, co daje nam idealną okazję, aby od razu przetestować go w ciepłe, słoneczne dni. Cena jeszcze nie jest znana.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Volkswagen Golf GTI Cabriolet: lato w 9.5 sekundy" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club