Twisted Performance Defender V8: amerykańskie serce

Powrót Twisted Performance Defender V8: amerykańskie serce

Kategoria: Twisted Perf.

Data dodania: 28.06.2013

Autor: Krzysztof Małysa

Pamiętacie Defendery z Gumballa 3000? Jeden z nich szczególnie zwrócił naszą uwagę przez dźwięk, który nie brzmiał na „klekota”. Okazało się, że rajd był częścią testów samochodu. Przyjrzyjmy się mu bliżej.

W tegorocznym rajdzie, Twisted Performance wystawił pięć Defenderów. W dwóch z nich startowali Tony Hawk i właściciel firmy, Charlie Fawcett. Kolejne dwa były wsparciem technicznym dla uczestników, które, jako oficjalny partner Gumball 3000, pełnił Twisted Performance. Ostatni z samochodów, rajd potraktował jako część testu na dystansie 6000 mil po drogach Europy i Rosji, w trakcie którego sprawdzano nowy zestaw modyfikacji.

Pod maską muła testowego znalazł się silnik LS3 z Corvette C6 podkręcony do 527 KM i 659 Nm. Prócz testowanej wersji, klient może wybrać jeden z dwóch poziomów mocy „v-ósemki” o pojemności 6162 ccm: seryjne 436 KM i 580 Nm lub lekko “liźnięte” 487 KM i 645 Nm. Każda wersja współpracuje z pięciostopniową ręczną skrzynią biegów, a opcjonalnie automatyczną, przez którą moment obrotowy trafia na zmodernizowany układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła. Tuner wymienił na nowe, bardziej wytrzymalsze, takie elementy jak: dyferencjał, skrzynie rozdzielczą, skrzynie biegów, wały napędowe, podpory, kołnierze i przeguby. Z powodu wzrostu mocy wymieniono również hamulce skrywające się za nowymi 18-calowymi felgami ubranymi w opony Toyo Proxes w rozmiarze 285/60. Tuner z Thirsk nie zapomniał o zawieszeniu, w którym wymieniono sprężyny, zamontowano regulowane amortyzatory, nowe stabilizatory i tuleje. Najmocniejsza wersja ważąca 2 200 kg rozpędza się do 96 km/h w 6 sekund i maksymalnie pojedzie 209 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 18,8 l/100 km.

Wnętrze wykonywane jest według gustu zamawiającego, a w “gumballowym prototypie” znajdziemy m.in. kamery cofania i fotele Recaro obszyte wyselekcjonowaną skórą.

Wielkość produkcji ma wynosić od 12 do 16 samochodów rocznie, a wersję 527-konną wyceniono na 140 000 funtów. Pierwsze cztery zamówienia na 436-konny wariant są w fazie realizacji.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Twisted Performance Defender V8: amerykańskie serce" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club