Toyota GT86: w produkcyjnych ciuchach

Powrót Toyota GT86: w produkcyjnych ciuchach

Kategoria: Toyota

Data dodania: 28.11.2011

Autor: Jakub Krępa

Po dwóch latach i trzech prototypach, japoński producent wreszcie zdecydował się przedstawić produkcyjną wersją swojego nowego coupe.

Wynik mariażu z Subaru (wersja od niego zostanie zaprezentowana na dniach) to bardzo kompaktowe ( 4,24 m na długość, 1,77 m na szerokość i 1,28 m na wysokość) coupe mogące pomieścić we wnętrzu cztery osoby. Powstało ono na zupełnie nowej platformie, ma z przodu silnik typu boxer, który przekazuje moc na tylne koła. Do tego dochodzi bardzo nisko umieszczony środek ciężkości na wysokości 47,5 cm oraz świetny rozkład masy, z której tylko 53% przypada na przód. Trudno o lepsze obietnice świetnej zabawy.

Wspomniany wcześniej boxer, to dwulitrowa, wolnossąca jednostka wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny D-4S. Ma rozwijać równe 200 KM przy 7000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 205 Nm przypadać ma na 6600 obr/min. Z ważnych informacja warto wspomnieć o wielowahaczowych zawieszeniu z tył, mechanicznej “szperze” i wentylowanych tarczach hamulcowych na obu osiach.

Nietrudno docenić także sporo pracy, jaką włożono w wystylizowanie auta. Na pierwszy rzut oka może wygląda ono dość surowo, ale przy drugim lub trzecim spojrzeniu dostrzeżemy masę ciekawych smaczków. Jest zadziorne spojrzenie realizowane przez przednie reflektory, są zamaszyście nakreślone błotniki, jest ciekawe przetłoczenie na dachu współgrające z tylną lotką. Na przednim błotniku, tuż przed lusterkami, znajdziemy stylizowane logo z liczbą 86, wkomponowaną w dwa, ustawione horyzontalnie tłoki. Całości dopełnia podwójny układ wydechowy z końcówkami wkomponowanymi w tylny dyfuzor oraz 17-calowe (w opcji o rozmiar większe) alufelgi.

Wnętrzu także nie można odmówić rasowego, purystycznego uroku. Przed oczami kierowca ma wielki obrotomierz skalowany do 9 tysięcy, a ilość przycisków i pokręteł na konsoli środkowej ograniczono do absolutnego minimum. Kierownica ma średnicę zaledwie 365 mm i jest najmniejszą, jaką kiedykolwiek zamontowano w produkcyjnej Toyocie. Są też fajne (na oko oczywiście) materiały wykończeniowe – tworzywo imitujące włókno węglowe, skóra, alcantara i przeszycia z czerwonej nici.

GT 86 zostanie oficjalnie zaprezentowane już 30 listopada na targach motoryzacyjnych w Tokio, a do sprzedaży w Europie wejdzie w lecie przyszłego roku.

PS. będzie można wyłączyć ESP. Całkowicie.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Toyota GT86: w produkcyjnych ciuchach" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club