Tesla Model S P85D: rodzinna rakieta

Powrót Tesla Model S P85D: rodzinna rakieta

Kategoria: Tesla

Data dodania: 17.10.2014

Autor: Bartłomiej Puchała

Amerykańska Tesla nie zwalnia tempa w rozwijaniu swojego sztandarowego produktu: Modelu S. Tym razem na tylnej klapie pojawiła się literka D oznaczająca Dual Motor.

Tak tak, za sprawą umieszczenia silnika przy każdej z dwóch osi Tesla zyskała napęd AWD i oszałamiającą moc 691 KM. Co typowe dla w pełni elektrycznego samochodu, pełny moment obrotowy rozwijany jest natychmiast, a jego wartość wynosi… 931 Nm. Cel był jasny: zbudować elektryczny samochód przyspieszający w tempie McLarena F1 i to się udało: 3,3 sekundy do 100 km/h sprawia, że Tesla zostawia w tyle Porsche Panamerę Turbo S z jej ślimaczym wynikiem 3,9 s oraz Dodge’a Chargera Hellcat z czasem godnym emerytów – 3,7 s. Jednak zarówno Dodge jak i Porsche w wyścigu równoległym w końcu przegonią Teslę, gdyż jej prędkość maksymalna wynosi jedynie 250 km/h. Uzyskanie takich osiągów nie zostało okupione stratą zasięgu – wynosi on solidne 440 km w jeździe autostradowej. Dzięki nisko osadzonemu środkowi ciężkości oraz napędowi 4×4 Model S prowadzi się pewnie w każdych warunkach. Co istotne, osiągi w tym rodzinnym sedanie są fantastycznie łatwe do osiągnięcia – po prostu wciskasz prawy pedał w dywanik, a moment obrotowy robi swoje. Nie potrzeba do tego zaawansowanych systemów typu launch control.

To nie koniec nowości. Na pokładzie nowej Tesli znajdą się takie zabawki jak przedni radar i kamera, 12 superczułych czujników „badających” otoczenie samochodu oraz elektroniczny asystent hamowania. Po co to wszystko? Do obsługi funkcji Autopilot. Komputer samochodu współpracuje z całym tym sprzętem i jest w stanie częściowo autonomicznie poprowadzić pojazd. Samochód sam skręca, trzymając się linii wyznaczających pas drogowy, sam przyspiesza i hamuje wyszukując przeszkody przed maską, rozpoznaje ograniczenia prędkości i dostosowuje się do nich automatycznie. Producent przyznaje, że jest to krok ku pojazdom nie potrzebującym kierowcy, jednak jeszcze daleka droga. W Tesli system ten ma jedynie uczynić długie podróże mniej męczącymi. Tesla zapowiada dalsze prace nad nowymi funkcjami tego systemu.

Inne zmiany wprowadzone przy okazji nowego modelu dotyczą wyciszenia kabiny, poprawionych foteli i nowych opcji wykończenia. Tesla Model S Dual Motor kosztuje w Stanach około $120 000. Już niebawem ofensywy ciąg dalszy, bo w planach od dawna jest SUV Model X. Przejmie on na pewno część rozwiązań z nowego Modelu S, być może właśnie napęd AWD.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Tesla Model S P85D: rodzinna rakieta" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club