Subaru WRX STi S207: dla wymagających

Powrót Subaru WRX STi S207: dla wymagających

Kategoria: Subaru

Data dodania: 02.11.2015

Autor: Jakub Krępa

Najlepsze wersje swoich produktów Japończycy lubią zostawiać tylko dla siebie. Nie inaczej robi Subaru.

S207 to kontynuator linii bardziej hardcorowych odmian modelu WRX STi, przeznaczonych dla wymagających klientów. Jest on niemal wypchany po brzegi wszystkimi najlepszymi częściami, jakie można znaleźć w magazynach Fuji Heavy Industries i nie tylko. Ma gwintowane zawieszenie z regulacją siły tłumienia dostarczone przez Bilsteina a dodatkowo dopieszczone przez STi, jak również szereg elementów je wzmacniających i usztywniających całość konstrukcji. Za 19-calowymi, kutymi felgami od BBS kryje się wydajniejszy układ hamulcowy opracowany przez Brembo. Z przodu dysponuje on 6-tłoczkowymi zaciskami chwytającymi tarcze o średnicy 18 cali, z tyłu zaś 4-tłoczkowymi zestawem.

Sercem S207 jest 2-litrowy (tak, Japończycy od dawna już nie stosują motoru 2.5) boxer zaopatrzony między innymi w nowe tłoki, korbowody, wał korbowy i w wydajniejszą turbosprężarkę dwukanałową. To, w połączeniu z optymalizacją elektroniki sterującej dało przyrost mocy do 328 KM osiąganych przy 7200 obr/min oraz 431 Nm osiąganych w zakresie 3200-4800 obr/min. Za lepszą ścieżkę dźwiękową odpowiada zmodyfikowana końcowa sekcja układu wydechowego z nowymi tłumikami.

W kwestii stylizacji S207 diabeł tkwi w szczegółach. Wprawne oko pozna tę wersję po solidnym spoilerze pod przednim zderzakiem, nowym grillu z listwą w kolorze wiśniowym, wykończonych czernią skrzelach bocznych i progach, a także nowym tylnym zderzaku z dodatkowymi wylotami powietrza.

W kabinie znajdziemy kubełki od Recaro (takie prawdziwe, a nie udawane), nowe zegary oraz obowiązkową plakietę z kolejnym numerem egzemplarza ze ściśle limitowanej do 400 sztuk serii.

Ci bardziej wymagający od po prostu wymagających będą mogli wybrać S207 z dodatkowym pakietem NBR Challenge (tych powstanie z kolei 200 sztuk) zawierającym wykonany z włókna węglowego spoiler na tylnej klapie, lakierowane na czarno felgi BBS, obszytą zamszem kierownicę i czerwone pasy bezpieczeństwa.

Jak by tego było mało, to pakiet NBR Challenge kupić będzie można w edycji Yellow Edition (100 sztuk), która wyróżnia się genialnym lakierem Sunrise Yellow.

S207 jest w Japonii prawie o połowę droższe od bazowe WRX STi, a wersje NBR wymagają kolejnych, niemal 10% nakładów.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Subaru WRX STi S207: dla wymagających" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club