SPOFEC Wraith Overdose: przerost formy nad treścią?

Powrót SPOFEC Wraith Overdose: przerost formy nad treścią?

Kategoria: SPOFEC

Data dodania: 06.05.2016

Autor: Krzysztof Małysa

Mansory przyzwyczaiło nas do wyzywających, prowokacyjnych stylizacji Rollsów, które mogą się podobać tylko jeśli nosisz turban. Inną drogą podąża dział Noviteca. Nie oznacza to jednak, że poczynione zmiany nie są równie odważne.

Zacznijmy od początku, czyli od nazwy samego tunera. Marka jest istniejącym od 2014 roku działem Noviteca zajmującym się nowymi Rolls-Royce’ami. Jej nazwa jest skrótem od znajdującej się na atrapie chłodnicy aut z Goodwood “Spirit of Ecstasy”.

Każdy wie, że najmniej ważną rzeczą w „Rollsie” są osiągi. Inżynierowie z leżącego na południu Niemiec Stetten podmienili więc ECU silnika na nowy moduł N-TRONIC zmieniający mapowanie i podnoszący doładowanie jednostki. Dodatkowo wymieniono układ wydechowy mający zaoszczędzić 5 kg w porównaniu z seryjnym. Układ dostępny jest w wersji cichej i z regulacją głośności. Efektem jest przyrost mocy do 717 KM i 986 Nm pozwalających przyspieszyć do 100 km/h w 4,2 s. W zestawieniu z serią zyskano 85 KM i 186 Nm oraz uszczknięto 0,4 s. Prędkość maksymalną (jak twierdzi tuner) pozostawiono na poziomie 250 km/h z obawy o wytrzymałość opon.

W zawieszeniu zmieniono moduł sterujący pracą pneumatyki. Do prędkości 140 km/h zawieszenie jest obniżone o 40 mm. Powyżej wraca do standardowych ustawień. (Jeśli wydaje Ci się to dziwną i niezrozumiałą praktyką spieszę poinformować, że sprawdziłem 18 razy. TAK, samochód zwiększa swój prześwit po przekroczeniu 140 km/h).

Tuner nie zapomniał o zmianie hamulców. W miejsce seryjnych tarcz zamontował lżejszy o 38 kg zestaw węglowo-ceramiczny w rozmiarze 405×30 z przodu i 395×38 z tyłu.

Najważniejszą zmianą wizualną jest wykonany z włókna węglowego bodykit zaprojektowany we współpracy z Vittorio Strosek. Nowe „ciało” składa się z przedniego i tylnego zderzaka, przednich i tylnych nadkoli, paneli bocznych i delikatnego spoilera na tylnej klapie. W efekcie każdy z planowanych 8 egzemplarzy będzie szerszy z przodu o 7 cm i 13 cm z tyłu względem seryjnego. Szersze błotniki skrywają 22-calowe felgi o 10-ciu podwójnych ramionach, których kolor zależy od wyobraźni klienta.

Wnętrze tuner pozostawia do pełnej konfiguracji klientom oferując szeroką paletę wykończeń, gatunki skór i kolorów.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=SPOFEC Wraith Overdose: przerost formy nad treścią?" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club