Rolls-Royce Wraith: małe Gran Turismo

Powrót Rolls-Royce Wraith: małe Gran Turismo

Kategoria: Rolls-Royce

Data dodania: 13.03.2013

Autor: Krzysztof Małysa

Na trwających Targach Genewskich debiutuje, stworzone na bazie Ghosta, Gran Turismo. Przyjrzyjmy się mu bliżej.

Rolls-Royce nie nazywa Wraitha wersją coupe swojej mniejszej limuzyny. Patrząc na jego nadwozie, mają oni rację: jest to bowiem fastback, czyli nadwozie dwudrzwiowe z płynnie opadającą linią dachu. To czteroosobowe GT jest krótsze od sedana o 130 mm i o 43 mm niższe. Rozstaw osi zmalał o 183 mm, środek ciężkości został obniżony o 50 mm i zwiększono rozstaw tylnych kół o 24 mm. Kolejną nieoczekiwaną zmianę przeszła statuetka na masce. Spirit of Extasy została przesunięta do przodu i pochylona o 5 st względem innych modeli, by podkreślić dynamizm sylwetki dwudrzwiowego nadwozia. Nowością jest trzecie światło stop, wykonane z dwóch diod umieszczonych na końcach pryzmatu, co ma zapewnić większa czystość i jasność światła. Nadwozie, które może stać na 20- lub 21-calowych felgach w trzech nowych wzorach, wspiera się na stalowym monocoque. Ciekawostką jest fakt, że do pospawania kompletnego nadwozia potrzebne jest położenia aż 900 m spoiny w 6264 punktach spawalniczych.

Wnętrze z czterema osobnymi fotelami wykończone jest najwyższego gatunku skórą i drewnem. “Boazeria” Canadel, zapożyczona ze wzornictwa jachtów, jest użyta do wykończenia drzwi. Naturale drewno z lekkim połyskiem zostało lekko wygięte, a jego sploty ułożone są pod kątem 55 st, w celu przeniesienia dynamizmu sylwetki do wnętrza. Przed oczami kierowcy znajdują się chromowane czarne tarcze zegarów, które zostały zakryte cynkowymi pokrywkami, spod których wychylają się pomarańczowe końcówki wskazówek. Nad głowami pasażerów, w zależności od woli zamawiającego, może być szklany dach lub “gwieździste niebo” składające się z 1340 pojedynczych włókien światłowodowych, które zostały ręcznie wtkane w skórzaną wyściółkę podsufitki.

Na liście wyposażenia znajdziemy m.in.: head-up display, adaptacyjne reflektory, ekran o przekątnej 10,25 cala na desce rozdzielczej, sterowany za pomocą iDrive, zwanego w Rolls Royce “Spirit of Ecstasy Rotary Controller” oraz system sterowania głosowego nawigacji i telefonu. Za nagłośnienie odpowiada zestaw audio składający się z 18- kanałowego wzmacniacza podającego sygnał na 2 subwoofery umieszczone w bagażniku, 7 głośników wysokotonowych i tyle samo średniotonowych oraz dwa głośniki umieszczone w podsufitce dla przeniesienia dźwięku na wysokość oczu. System o mocy 1300 W współpracuje z mikrofonami, które mierząc szumy wprowadzają poprawki dla danych częstotliwości w danym głośniku, w celu likwidacji martwych punktów i poprawy czystości dźwięku.

Wraith napędzany jest v-dwunastką biturbo, znaną już z Ghosta, o pojemności 6.6 l. Moc silnika została podniesiona do 631 KM przy 5600 obr/min, a moment obrotowy dostępny w zakresie 1500-5500 obr/min do równych 800 Nm. Napęd, przenoszony przez 8-biegową skrzynię automatyczną firmy ZF, trafia na tylne koła. Mały Rolls rozpędza się do 100 km/h w 4.6 s i kończy przyspieszać przy prędkości 250 km/h. Ciekawym rozwiązaniem jest system Satellite Aided Transmission, który korzystając z map i sygnału GPS oraz stylu jazdy kierowcy dobiera odpowiedni bieg by zapewnić jak największa płynność jazdy.

Pierwsze egzemplarze Wraith trafią do klientów pod koniec roku, a ceny zaczynać się będą od 245 tys euro.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Rolls-Royce Wraith: małe Gran Turismo" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club