Renault Megane GT: na rozgrzewkę

Powrót Renault Megane GT: na rozgrzewkę

Kategoria: Renault

Data dodania: 20.09.2015

Autor: Jakub Krępa

Francuzi pokazali nowe Megane, od razu również w ciepłej, ale w żadnym wypadku nie gorącej wersji GT.

Wersja GT nowej Meganki określana jest przez Francuzów mianem „inspirowanej przez Renaultsport”. Ile w tym prawdy, a ile marketingu pokażą na pewno pierwsze jazdy, ale trzeba przyznać, że na papierze nie ma ona się czego wstydzić. Napędzana jest przez turbodoładowany motor z rodziny TCe rozwijający 205 KM mocy, który został sprzężony z 7-biegowym, 2-sprzęgłowym automatem EDC.

Większą ciekawostką jest jednak fakt, że Megane GT jako pierwszy kompakt otrzymało system obu osi skrętnych 4Control, znany dotychczas w gamie Renault chociażby z większej Laguny Coupe. Dodatkowo, zawieszenie otrzymało bardziej sportowe nastawy, które jednak, jak zapewniają Francuzi, nie wpływają znacząco na komfort podróżowania.

Nowe Megane samo w sobie jest mieszkanką nurtu stylizacji pokazanego wcześniej w topowej limuzynie Talisman z kształtami odwołującymi się do aktualnego Clio. W stosunku do poprzednika, poprawiły się trochę jego proporcje – jest szersze, niższe i dłuższe, ma także trochę większy rozstaw osi.

Na tle zwykłych Megane, wersja GT wyróżnia się nowym grillem, bardziej sportowo nakreślonym przednim zderzakiem z dodatkowymi chwytami powietrza po bokach, dwiema końcówkami układu wydechowego sprytnie wkomponowanymi w tylny zderzak i okalającymi zintegrowany z nim dyfuzor oraz 18-calowymi felgami o unikalnym wzorze.

Zupełnie nowa kabina została w wersji GT dopieszczona sportowymi, miłymi dla oka, tyłka i rąk elementami. Fotele to rasowo wyglądające kubełki, które opcjonalnie mogą być pokryte kombinacją czarnej skóry z alcantarą i niebieskimi akcentami. Niebieski kolor widoczny jest również pod postacią przeszyć, listew ozdobnych czy tarczy cyfrowo wyświetlanych zegarów. Kierownica jest mięsista, spłaszczona u dołu i ma łopatki do ręcznej zmiany biegów. Deskę rozdzielczą zdominował kolorowy ekran dotykowy o potężnych rozmiarach (przekątna 8,7 cala).

Megane GT jeszcze w tym roku powinno trafić na nasze drogi, a w przyszłym roku dołączy do niego 165-konny diesel dCi.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Renault Megane GT: na rozgrzewkę" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club