Renault Clio R.S. 200: w rytmie turbo | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Renault Clio R.S. 200: w rytmie turbo

Powrót Renault Clio R.S. 200: w rytmie turbo

Kategoria: Renault

Data dodania: 28.09.2012

Autor: Jakub Krępa

Trzecia generacja gorącej wersji Clio wnosi dużo ważnych zmian. Jak fani tego modelu je przyjmą?

Po pierwsze, spod maski znika obecna od początku kariery tego modelu i ciągle usprawniana, 2-litrowa, wolnossąca jednostka. Na jej miejscu znajdziemy zupełnie nowy motor, zgodnie z modą i trendami o mniejszej pojemności, ale wsparty turbosprężarką. Silnik 1.6 TCe rozwija taką samą moc jak dotychczas, czyli równe 200 KM, jednak przy niższych obrotach (6000 zamiast 7100). Wzrósł oczywiście maksymalny moment obrotowy – teraz to soczyste 240 Nm ciągnące się nieprzerwane od 1750 aż po 5600 obrotów, podczas gdy stary motor generował 215 Nm przy 5400 obr/min.

Po drugie, w nowym R.S. nie uświadczymy już skrzyni manualnej. Wzorem koncernu Volkswagena (czytaj: Polo GTI / Fabia RS / Ibiza Cupra), silnik będzie sprzężony z dwusprzęgłowym automatem. W Renault nazywa się on EDC (Efficient Double Clutch), ma 6 biegów, został dopracowany przez dział Renaultsport i w trybie Race (chyba nie trzeba tłumaczyć zastosowania) potrafi zmieniać przełożenia w zaledwie 150 milisekund.

Po trzecie – nadwozie. R.S. debiutuje jako wersja o pięciu drzwiach, w dodatku pozbawiono charakterystycznych dla tej wersji poszerzeń na nadkolach. Na szczęście inne atrybuty modelu, czyli sportowa stylizacja i prawdziwy dyfuzor z tyłu pozostały bez zmian. Ma on generować aż 80% więcej docisku niż w starym modelu, a nowy zderzak ze spoilerem w stylu F1 dorzuca do tego jeszcze kolejne 20%. Do tego firmowy, żółty lakier, 17- lub 18-calowe felgi, sportowe zawieszenie (w opcji także Cup – sztywniejsze o dodatkowe 15% i obniżone o 5 mm) i wydajniejszy układ hamulcowy z przednimi tarczami o średnicy 320 mm.

We wnętrzu sportowe fotele (w CUP harcodowe kubełki) i garść rasowych akcentów. W dodatku możliwość sterowania charakterem auta za pomocą przycisku – do wyboru “Normal”, “Sport” oraz wspomniany wcześniej “Race”, różniące się czuciem układu kierowniczego, wrażliwością pedału gazu, ustawieniami ESC, pracą skrzyni biegów i efektami dźwiękowymi z układu wydechowego – nad tym ostatnim inżynierowie RenaultSport ponoć bardzo mocno pracowali. Jak na razie pozostaje nam wierzyć, że do tego, jak i do całej reszty odpowiednio się przyłożyli. Obiecujemy ich przeegzaminować przy pierwszej nadarzającej się okazji.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Renault Clio R.S. 200: w rytmie turbo" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club