Przegląd oferty rodzinnych modeli Forda

Powrót Przegląd oferty rodzinnych modeli Forda

Kategoria: Ford

Data dodania: 30.11.2015

Autor: Łukasz Kamiński

Prócz zdrowia i bezpieczeństwa, to rodzina jest najważniejsza. Kumulując te wszystkie elementy w całość, Ford plasuje się na pierwszym miejscu w walce o komfortowe przemieszczanie przeróżnych familijnych typów.

Piszemy o tym nie przez przypadek, bowiem niemiecki producent to obecnie europejskie guru w ofercie rodzinnych samochodów. Nie mówimy tu o tradycyjnych modelach w wariantach kombi, ani nawet crossoverach. Samych modeli stricte rodzinnych, a więc mikro- i minivanów oraz vanów, Ford ma w swej ofercie aż 8. Podczas imprezy prezentującej prorodzinne nastawienie producenta, mieliśmy okazję z bliska przyjrzeć się najświeższym odsłonom modeli C-Max i Grand C-Max, S-Max oraz Galaxy.

Designerska unifikacja dosięgnęła już większość europejskich marek i nie inaczej jest również z Fordem. Na pierwszy rzut oka dość ciężko rozpoznać poszczególne modele, szczególnie od frontu. W gruncie rzeczy to jednak nie tylko design – auta faktycznie różnią się między sobą, przede wszystkim przestrzenią wewnątrz. Gamę otwiera bazujący na miejskich modelach Forda C-Max. Auto segmentu B, napompowane dodatkową przestrzenią w środku – wybór znakomity dla młodej, aktywnej rodziny. Oferta niemieckiego producenta została poszerzona przez wariant Grand – wersja nieco większa, z przesuwnymi drzwiami bocznymi, zdecydowanie ułatwiającymi dostęp do kabiny pasażerskiej. Oba auta to tak naprawdę alternatywa dla takich modeli jak Fiesta, czy Focus w wersji kombi.

Firma przygotowała też coś dla miłośników jeszcze większej ilości miejsca w środku lub po prostu – wielodzietnych rodzin. S-Max to bez wątpienia najlepiej wyglądający rodzinny Ford. Kusi linią, która kipi prestiżem, jednocześnie będąc znakomitym środkiem transportu wakacyjnego. Wyżej stoi już tylko Galaxy, które co prawda wyrzekło się już całkowicie „busowatych” naleciałości, ale wewnątrz czuć, że mamy do czynienia z pełnoprawnym vanem. Miejsca nie zabraknie tu dla nikogo, za drugim rzędem foteli – podobnie, jak w modelu S-Max, znaleźć może się trzeci rząd siedzeń.

Niewątpliwą zaletą wszystkich zaprezentowanych Fordów jest fakt braku poczucia gabarytów i masy. Mamy do czynienia przecież z potężnymi rodzinnymi samochodami, a wewnątrz czujemy się jakbyśmy prowadzili tradycyjne auto segmentu B lub C, z nieco większą przeszkloną powierzchnią ścian bocznych. Pod maskami całe spektrum możliwości Forda – od silnika 1.0 EcoBoost, po 240-konne 2.0 EcoBoost. Nie brakuje również diesli, których moc może sięgać nawet 210 KM. Skrzynie manualne i automatyczne PowerShift oraz nowość w Fordzie – napęd obu osi. Coś, czego próżno było szukać nawet w popularnych modelach (nie licząc crossovera Kuga), a co dopiero w samochodach rodzinnych. Na pokładzie nie zabrakło też licznych systemów bezpieczeństwa, z którymi mieliśmy okazję zapoznać się w warunkach bojowych. Szczególny nacisk położono na prezentację rozwiązań zapobiegających uderzeniu w poprzedzającą przeszkodę w ruchu miejskim (auto samo wytraca awaryjnie prędkość do 50 km/h). W ciekawy sposób zaprezentowano również systemy wspierające parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z zatłoczonego parkingu z ograniczoną widocznością przez wysokie pojazdy zaparkowane obok naszego auta.

Już niedługo bliżej przyjrzymy się autom, z którymi mieliśmy okazję wstępnie się zaznajomić. Moim faworytem bez wątpienia pozostaje S-Max – auto łączące znakomity design, rewelacyjne właściwości jezdne oraz przestrzeń w kabinie godna pozazdroszczenia przez rywali. Nie dziwi więc fakt, że ponad połowa dotychczasowych właścicieli pierwszej generacji S-Maxa, zdecydowała się na kupno następcy.

Najtańszy Ford C-Max to koszt nieco ponad 60.000 zł. Mowa tu o wersji Trend z 85-konnym silnikiem benzynowym 1.6. Wysokoprężna odmiana to minimum 72.600 zł. Najdroższy jest model Grand C-Max z dieslem 2.0 TDCi o mocy 170 KM, z automatyczną przekładnią PowerShift (105.050 zł). Ford S-Max to wydatek minimum 99.900 zł (1.5 EcoBoost 160 KM, wersja Trend). Na końcu skali stoi 2.0 TDCi (180 KM) w wersji Titanium, z napędem obu osi, za 144 850 zł oraz przednionapędowa odmiana 2.0 TDCi BI-Turbo (210 KM) wyceniona na 141 850 zł. Takie same wersje zamykają też ofertę cennikową na model Galaxy, kwotami odpowiednio 158 350 zł oraz 155 350 zł. Najtańszą odmianę największego z rodzinnych Fordów otrzymacie za 111 400 zł.

Podziel się

&description=Przegląd oferty rodzinnych modeli Forda" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club