Prototypowe Porsche 918 Spyder w barwach Martini Racing

Powrót Prototypowe Porsche 918 Spyder w barwach Martini Racing

Kategoria: Porsche

Data dodania: 31.07.2012

Autor: Jakub Krępa

Jest wiele kultowych dla sportów motorowych barw. Jednymi z nich są bez dwóch zdań te reklamujące Martini.

Współpraca Porsche i Martini sięga początku lat 70., kiedy to w 1971 roku odziane w charakterystyczne, biało-niebiesko-czerwone barwy, Porsche 917 ukończyło morderczy, 24-godzinny klasyk w Le Mans na pierwszym miejscu. Kooperacja bardzo zacieśniła się w latach 1973-78, kiedy to różne wyczynowe auta z Zuffenhausen w barwach Martini odniosły szereg istotnych zwycięstw. Zaliczają się do nich m.in. wygrane w Targa-Florio 1973, 24 godziny Le Mans 1976 i 1977 czy mistrzostwo Sports Car World Championship w 1976, do którego wymienione wcześniej wyścigi były ważnymi i prestiżowymi eliminacjami.

Po takich słynnych modelach jak 908, 917, 935, 936 czy różnych wariacjach 911 RS i RSR, kolejnym autem, który nosi na sobie barwy Martini Racing jest prototypowy 918 Spyder – hybrydowe superauto, które za niedługo ma wejść do seryjnej produkcji i które czerpie wiele z kultowego już 917. Doszlifowywane ciągle na torze Nürburgring-Nordschleife, jest nośnikiem wielu, niezwykle nowoczesnych technologii. Ma monocoque wykonany z plastiku wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) oraz skomplikowany napęd, składający się z silnika spalinowego oraz dwóch elektrycznych, opiekujących się każdą z osi. Ten pierwszy, “brudny”, to 4.6-litrowe V8 o mocy 560 KM, “elektryki” dorzucają do tego jeszcze odpowiednio 122 i 109 KM. Sumaryczna moc wynosi więc ponad 770 KM. Składa się to na niesamowitą wydajność układu – 918 Spyder ma rozpędzać się do setki w mniej niż 3 sekundy i maksymalnie popędzić nawet 325 km/h, przy średnim spalaniu w trybie NEDC wynoszącym około 3 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 70 g/km. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym, czyli tzw. “zero emission”, ma wynosić ponad 150 km/h, a zasięg co najmniej 25 km. Auto ma ważyć mniej niż 1700 kg i być dostępne także w specjalnej, zorientowanej na jazdę po torze, odchudzonej wersji.

Innymi, ważnymi elementami składającymi się na ten model jest aktywna aerodynamika, skrętna tylna oś oraz układ wydechowy, którego końcówki wychodzą do góry, identycznie jak np. w bolidach F1.

Więcej szczegółów na temat 918 będziemy poznawać w miarę zbliżania się do premiery produkcyjnej wersji auta.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Prototypowe Porsche 918 Spyder w barwach Martini Racing" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club