PPI Razor Bi-Centrifugal Supercharger: czarna dziura

Powrót PPI Razor Bi-Centrifugal Supercharger: czarna dziura

Kategoria: PPI

Data dodania: 02.05.2011

Autor: Krzysztof Małysa

Czarna dziura to miejsce, w którym załamuje się czas i przestrzeń przez bardzo dużą grawitację. To R8 działa bardzo podobnie.

Już sam lakier w kolorze czarnego matu z dodatkami pomarańczy, którym pokryto egzemplarz wystawowy, przyciąga wzrok niczym lep muchy. Nie będę zanudzać Was wyglądem body-kitu, ponieważ jest on identyczny z tym, który znamy już z wcześniejszych modeli takich jak RAZOR czy RAZOR GTR.

Wykorzystując fakt, że tuner milczy o zmianach we wnętrzu, przejdziemy od razu do mechaniki. Wszystkie modyfikacje, jakie zaszły w silniku, podyktowane są jak najlepszym wykorzystaniem dwóch kompresorów, o jakie wzbogaciła się V-ósemka z ręczną skrzynią biegów. Firma poświęciła 4 lata na przygotowanie całego zestawu, który charakteryzuje mała ilość części ruchomych w samych kompresorach, co jak obiecuje firma, zapewnia bardzo dużą niezawodność i możliwość jeżdżenia autem na co dzień bez obaw o żywotność jednostki napędowej. Co ciekawe, tuner nie zmienił układu wydechowego, lecz tylko układ dolotowy z wlotami zamontowanymi na dachu. Sprężone mechanicznie powietrze o nadciśnieniu 0,9 bara trafia z kompresorów umieszczonych na dole silnika do intercoolera chłodzonego wodą, a następnie do silnika. Same bebechy jednostki napędowej zostały wzmocnione (tłoki, korbowody, pierścieni i łożyska), zmodyfikowano także rozrząd. Całość przy pomocy przestrojonej elektroniki (przygotowywana indywidualnie pod paliwo dostępne w danym regionie) uzyskuje stopień sprężenia 9,2:1 i pozwala wyciągnąć z 4.2-litrowego silnika 811 KM. Moc ta, wraz z 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego uzyskiwanego przy 5 910 obr/min, trafia przez sprzęgło magnetyczne z własnym smarowaniem na zmodyfikowaną skrzynię ręczną. Przygotowując ją do takich porcji mocy i momentu obrotowego, a także licząc na bardzo pokaźną prędkość maksymalną, inżynierowie wzmocnili 1 i 2 bieg oraz wydłużyli szóstkę. Uzyskane przez auto osiągi są imponujące – “setka na blacie” ukazuje się już po 2,9 s, a długa szósty bieg pozwala rozpędzić się aż do 350 km/h.

Tuner nie podaje ceny zestawu, ale co istotne, zmiany mechaniczne nie obligują nas do zakupu body kitu, jak ma to miejsce czasem u konkurencji, dzięki czemu możemy zrobić sobie bardzo “cicho-ciemnego” władcę galaktyki. My za to z niecierpliwością czekamy na zaimplementowanie tego zestawu do wersji V10.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=PPI Razor Bi-Centrifugal Supercharger: czarna dziura" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club