Porsche Panamera: podniesiona poprzeczka

Powrót Porsche Panamera: podniesiona poprzeczka

Kategoria: Porsche

Data dodania: 01.07.2016

Autor: Bartłomiej Puchała

Nowa Panamera musi się zmierzyć nie tylko z rynkowymi rywalami, lecz także z sukcesem swojej poprzedniczki.

Wprowadzona w 2009 r. Panamera z miejsca stała się hitem i przyniosła Porsche kolejnych nowych klientów. Jak zapowiada Porsche, nowy model ma jeszcze skuteczniej łączyć komfort ze sportem. Zmiany stylistyczne nie są duże. Nadwozie jest o kilka milimetrów większe w każdą stronę, a kontrowersyjny tył wygląda teraz nieco przyjemniej. Osiągnięto to dzięki obniżeniu dachu o 20 mm w tej części nadwozia. W środku będzie bardziej przestronnie w efekcie zwiększenia rozstawu osi o 30 mm. W wnętrzu Porsche chwali się przeprojektowanym kokpitem, gdzie tradycyjne przyciski zastąpiono panelami dotykowymi i ekranami. Dwa siedmiocalowe monitory przed kierowcą odpowiadają za wyświetlanie parametrów jazdy, centralny o przekątnej 12,3 cala jest pokładowym centrum multimediów. Porsche Virtual Cockpit, bo tak się to nazywa, można w dużym stopniu konfigurować pod własny gust.

Dzięki całej plejadzie elektronicznych cudów takich jak PASM (Porsche Active Suspension Management), PTV (Porsche Torque Vectoring) czy adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne auto ma łączyć ogień z wodą: komfort i funkcjonalność na co dzień z radością i pełną kontrolą na torze. Nowością w Panamerze jest także układ skrętnej tylnej osi. Oczywiście to co tu przytaczam to jedynie czubek góry lodowej gadżetów dostępnych na pokładzie.

O wiele bardziej interesującą informacją jest gama silnikowa. Na początku będą trzy wersje Panamery. 4S to benzynowe V6 o mocy 440 KM, dalej jest 4S Diesel z V8 o mocy 422 KM i na szczycie gamy póki co jest Turbo z czterolitrowym V8 o mocy 550 KM, a więc o 30 więcej niż w poprzedniku. Panamera Turbo jest w stanie osiągnąć do 306 km/h, a pierwsze 100 km/h ukaże się na prędkościomierzu po zaledwie 3,6s (pakiet Sport Chrono). Wszystkie wersje mają permanentny napęd na 4 koła; wszystkie mają być także znacząco oszczędniejsze.

Nową Panamerę można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze będą do odbioru w listopadzie. Ceny startują od 523 620 zł za 4S, 543 450 zł za 4S Diesel i topowa Turbo od 746 190 zł. My z niecierpliwością czekamy na warianty GTS i Turbo S. Ten ostatni powinien otrzymać silnik o mocy około 600 KM.

 

Podziel się

&description=Porsche Panamera: podniesiona poprzeczka" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club