Porsche Panamera GTS: między S a Turbo

Powrót Porsche Panamera GTS: między S a Turbo

Kategoria: Porsche

Data dodania: 29.11.2011

Autor: Jakub Krępa

Jeśli ktoś pamięta bardzo charakterystyczną wersję Cayenne poprzedniej generacji, to ten model Panamery nie będzie mu obcy.

Panamera w wersji GTS to taki dość purystyczny model. Stawia na czysto sportowe doznania, gardząc wspomagaczami pokroju pary turbosprężarek. Jej 4.8-litrowe V8 rozwija 430 KM i 520 Nm, czyli o 30 KM i 20 Nm więcej niż w modelu S wyposażonym w ten sam silnik. Oznacza to 4,5 s do ‘setki’ – wynik idealnie wpasowujący się między osiągi modeli S i Turbo – oraz prędkość maksymalną rzędu 288 km/h. Jak na limuzynę ważącą 1920 kg to więcej niż szybko.

Zmiany w silniku to oczywiście nie koniec nowości. Po raz pierwszy w Panamerze debiutuje specjalny system akustyczny podkręcający dźwięki jednostki napędowej dochodzące do kabiny. Za odpowiedni wygląd dbają detale z modelu Turbo (zderzaki, spoiler, 19-calowe alufelgi), z modelu tego pożyczono też układ hamulcowy. Do tego dochodzi poprawione i obniżone o 10 mm zawieszenie, poszerzony o tyle samo rozstaw tylnych kół i kilka ciekawych układów elektronicznych o dziwnych skrótach – a wszystko to w ramach jeszcze lepszego i skuteczniejszego prowadzenia.

Nie znamy jeszcze polskiej ceny Panamery GTS, ale powinniśmy się spodziewać czegoś pomiędzy 117.000 Euro (model S), a 171.000 Euro (wersja Turbo).

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche Panamera GTS: między S a Turbo" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club