Porsche Panamera: dojrzewanie brzydkiego kaczątka | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Porsche Panamera: dojrzewanie brzydkiego kaczątka

Powrót Porsche Panamera: dojrzewanie brzydkiego kaczątka

Kategoria: Porsche

Data dodania: 03.04.2013

Autor: Jakub Krępa

Odświeżone Gran Turismo z Zuffenhausen doczekało się sporej ilości zmian. Czy pozytywnie wpłyną na dotychczasowy, dyskusyjny odbiór tego modelu? Przyjrzyjmy się im dokładniej.

Zacznijmy od tego, co najbardziej rzucające się w oczy, czyli wyglądu zewnętrznego. Zdecydowanie najwięcej pracy włożono w dopieszczenie tylnej sekcji auta – są tam nowe lampy, szyba jest szersza i dłuższa oraz zachodzi głębiej na klapę, z której z kolei tablica rejestracyjna wyemigrowała na zderzak. Przód za to, dzięki nowym światłom i zderzakom, upodobniono do zeszłorocznego konceptu Panamera Sport Turismo – szczególnie jest to widoczne w wersji Turbo. Słabsze modele także otrzymały nowe “twarze”.

Do palety modeli dołączyła wersja nazwana Executive, czyli wariant z przedłużonym o 15 cm rozstawem osi. Jej wnętrze zachowuje co prawda dwa oddzielne fotele w drugim rzędzie, ale za to oferuje hojniejszą przestrzeń na nogi. Executive oferowana będzie w dwóch wersjach silnikowych – jako Turbo i 4S.

Skoro już o wersji 4S mowa, to ona, podobnie jak jej tylnonapędowy wariant S, zyskuję nową jednostkę napędową. To 3-litrowe V6 biturbo o mocy 420 KM i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm, które ma gwarantować zużycie paliwa o 18% niższe niż dotychczas. Jednocześnie 4.8-litrowe, wolnossące V8 na szczęście nie odchodzi jeszcze na emeryturę i nadal będzie je można kupić w modelu GTS.

Bardzo istotne zmiany przeszedł także model hybrydowy. Nazywa się teraz S E-Hybrid, jest znacznie mocniejszy, szybszy i bardziej ekonomiczny. Podczas gdy jego 3-litrowe V6 pozostało bez zmian, to motor elektryczny rozwija teraz dwukrotnie większą moc 95 KM, a baterie mają aż 5-krotnie większą pojemność. Do pełna mogą być ładowane najszybciej w 2,5 godziny, a po podłączeniu do klasycznego gniazdka – w mniej niż 4. Dzięki zoptymalizowaniu jazdy z użyciem samej energii elektrycznej, S E-Hybrid ma średnio spalać zaledwie 3.1 l/100 km – to ogromny postęp w porównaniu z poprzednią wersją, gdzie ten parametr wynosił 7.1 l. Na samym “prądzie” auto może teraz przejechać maksymalnie 36 km lub rozpędzić się do 135 km/h. Dodatkowa moc płynąca z “elektryka” poprawiła także osiągi – “setka” osiągana jest o 0.5 szybciej, czyli po 5.5 s, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.

Odświeżona Panamera zostanie oficjalnie zaprezentowana już pod koniec kwietnia podczas targów Auto China w Szanghaju, a do sprzedaży trafi w wakacje. Z początkiem przyszłego roku zadebiutuje nowa wersja Diesel z 300-konnym motorem, a także topowe Turbo S – zarówno w zwykłej wersji jak i Exclusive.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche Panamera: dojrzewanie brzydkiego kaczątka" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club