Porsche: odkrywamy plany na najbliższe lata

Powrót Porsche: odkrywamy plany na najbliższe lata

Kategoria: Porsche

Data dodania: 20.10.2013

Autor: Jakub Krępa

Spoglądamy w przyszłość i wyjawiamy pilnie strzeżone sekrety marki z Zuffenhausen.

Porsche można uznać za markę pełną sprzeczności. Z jednej strony ich ikona – czyli 911 – od 50 lat przechodzi ciągłą ewolucję, nie zmieniając prawie w ogóle swoich pierwotnych założeń. Z drugiej jednak strony, Zuffenhausen nie boi się wprowadzać na rynek – i to z sukcesem – tak dyskusyjnych modeli jak Cayenne czy Panamera. Plany Niemców na najbliższe tygodnie, miesiące i lata są bardzo ciekawe. My już je znamy, więc teraz dzielimy się nimi z Wami.

W ciągu najbliższego tygodnia oficjalnie zadebiutuje Macan – mniejszy brat Cayenne. Analogicznie jak w przypadku starszego modelu, ogólną bazą mechaniczną będzie inny, bardziej popularny model koncernu – tym razem Audi Q5. Macan otrzyma oczywiście kompletnie odrębną stylizację skutecznie maskującą wszelkie konotacje z dawcą, a także gro elementów dopracowanych przez Porsche, bądź stworzonych od podstaw – jak zawieszenie czy skrzynie biegów. Paleta silników benzynowych składać się będzie z dwóch jednostek V6 Biturbo – 3.0 o mocy około 360 KM (Macan S), którą znamy już z Panamery S, a także nowego 3.6 rozwijającego trochę ponad 400 KM (Macan Turbo). Diesle to z kolei dobrze znane 3.0 o mocy 260 KM (Macan Diesel) oraz 300 KM (Macan S Diesel). W późniejszym czasie dołączą także dwa, bazowe silniki czterocylindrowe pożyczone od Audi – benzynowe 2.0 Turbo o mocy około 225 KM oraz wysokoprężne 2.0 rozwijające podobną moc. Hybryda jak na razie nie jest planowana. Porsche liczy, że Macan stanie się najlepiej sprzedającym się modelem w gamie, z nawet 75 000 egzemplarzy opuszczającymi rocznie bramy fabryki.

Trzymając się tematu SUV-ów, Cayenne przy okazji liftingu zaplanowanego na połowę cyklu życiowego, otrzyma nową paletę silników. Od Macana przejmie jednostkę 3.6 Biturbo, pojawi się także nowa rodzina V8 – jak na razie w fazie testów są motory 4.0 i 4.8. Przewidywany zakres mocy to od 420 do 580 KM. Wersja hybrydowa z kolei porzuci motor 3.0 V6 wspomagany kompresorem na rzecz jednostki Biturbo o tej samej pojemności.

Drugie z “brzydkich kaczątek” – Panamera – w 2015 roku powinno doczekać się drugiej generacji. Oprócz standardowej wersji w postaci liftbacka, możemy spodziewać się również wariantu shooting brake, na wzór konceptu Sport Turismo sprzed roku. Paleta jednostek napędowych będzie ponownie dzielona z Cayenne. Planowana jest również wersja coupe Panamery, która, co ciekawe, dzielić może wiele rozwiązań mechanicznych z 918 Spyder.

Bardzo istotne zmiany – dużo większe niż w 1997 roku, gdy pojawił się pierwszy model chłodzony cieczą – czekają w okolicach 2015 roku ikonę Zuffenhausen, czyli 911. Jedynie bazowa Carrera pozostanie modelem wolnossącym, a wszystkie pozostałe wersje przerzucą się na zupełnie nowe, turbodoładowane jednostki. Najmniejszy z nich będzie miał pojemność 2.7 litra i moc 420-440 KM, pojawi się także 3.0 w dwóch wariantach mocy – około 480 i 520 KM. Absolutnie topowe GT2 dostanie pod maskę z kolei motor 3.4 rozwijający nawet 630 KM.

Analogiczne zmiany czekają Boxstera i Caymana – tutaj jednak wolnossące boxery o sześciu cylindrach zastąpione zostaną jednostkami czterocylindrowymi. Podstawowe modele otrzymają silniki o pojemności 2.5 l i mocach około 290-320 KM, wersje S za to – 2.7 rozwijające między 340 a 360 KM. Co ciekawe, powstał także prototyp Boxstera z motorem… 2.0 TDI o mocy 225 KM, auto to jednak nie wyszło poza fazę rozwojową i na szczęście nigdy nie ujrzy już światła dziennego.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche: odkrywamy plany na najbliższe lata" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club