Porsche Macan: młodszy brat Cayenne | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Porsche Macan: młodszy brat Cayenne

Powrót Porsche Macan: młodszy brat Cayenne

Kategoria: Porsche

Data dodania: 24.11.2013

Autor: Kinga Kozłowska

Stało się: Porsche oficjalnie prezentuje mniejszego SUV-a nazwanego Macan.

Przepis, według którego Porsche przygotowało Macana jest analogiczny, jak w przypadku tego, który sprawdził się dla Cayenne. Podobnie jak większy i starszy model, Macan bazuje na popularniejszym aucie z gamy grupy Volkswagena – tym razem na Audi Q5. Pokrewieństwo oczywiście zostało skutecznie zamaskowane – Macan ma indywidualne nadwozie, które od modelu z Inglostadt jest trochę dłuższe, szersze i niższe. Z przodu bardzo przypomina Cayenne, z tyłu zaś odwołuje się do koncepcyjnej Panamery Sport Turismo. Wnętrze również jest bardzo w stylu obecnych Porsche – możemy tam dopatrzeć się podobieństw do Cayenne i Panamery, czy nawet 911.

Od samego początku dostępne będą trzy wersje silnikowe – i niezależnie którą z nich wybierzemy, zawsze skazani będziemy na turbodoładowane V6 połączone z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią PDK. Bazową, benzynową wersją będzie jak na razie Macan S – napędzany 3-litrowym motorem biturbo o mocy 340 KM, pozwalającym na rozpędzenie się do setki nawet w 5.2 s. Zbyt wolno? Jest także Macan Turbo, którego motor 3.6 biturbo rozwija już równe 400 KM, co przekłada się na sprint do setki w zaledwie 4.6 s i prędkość maksymalną na poziomie 266 km/h. Całkiem nieźle, zważywszy na fakt, że Macan lekkim autem nie jest – ważyć będzie około 1.9 tony.

Dla “miłośników” oleju napędowego przewidziano Macana S Diesel z 3-litrowym, 258-konnym motorem znanym z Cayenne. W Macanie pozwala on na sprint do setki w 6.1 s i maksymalnie 230 km/h. Docelowo bazowe modele, z 2-litrowymi motorami, pojawią się w sprzedaży w późniejszym czasie.

Porsche oczywiście postanowiło wrzucić na pokład Macana trochę świeżutkiej elektroniki, z nazwami zaczynającymi się rzecz jasna na literę P. Jest więc Porsche Active Suspension Management (PASM – czyli aktywne zawieszenie; w standardzie także klasyczne amortyzatory, a w opcji zawieszenie pneumatyczne), Porsche Traction Management (PTM – po prostu kontrola trakcji), Porsche Stability Management (PSM – inaczej ESP), Porsche Torque Vectoring Plus (PTVP – rozdziela moment obrotowy między koła tak, aby jak najskuteczniej śmigać po zakrętach) czy nawet Porsche Hill Control (PHC – wspomaganie zjazdu z terenowych wzniesień). Tym ostatnim Porsche sugeruje, że Macan w terenie nie będzie niczym dziecko we mgle i wstydu właścicielowi nie przyniesie.

Macan został właśnie zaprezentowany Za Oceanem, ale do sprzedaży wejdzie w połowie przyszłego roku. Ceny wersji S – niezależnie czy benzynowej czy wysokoprężnej – mają być identyczne i w Polsce powinny zaczynać się w okolicach 69 000 Euro. Za Macana Turbo przyjdzie zapłacić około 84 000 Euro.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche Macan: młodszy brat Cayenne" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club