Porsche Cayman: odsłona druga

Powrót Porsche Cayman: odsłona druga

Kategoria: Porsche

Data dodania: 29.11.2012

Autor: Jakub Krępa

Odświeżanie palety sportowych Porsche trwa: po nowej 911 i Boxsterze przyszedł czas na drugą generację Caymana.

Jeśli tylko potraficie sobie wyobrazić, co mogłoby powstać ze skrzyżowania starego Caymana z nowym Boxsterem, to nie miniecie się za wiele z prawdą: druga odsłona małego, zamkniętego Porsche jest dokładnie taka. Dzięki sowitszemu rozstawowi osi (o całe 6 cm), większe (nawet 20-calowe) koła znajdują się jeszcze bardziej na rogach auta. Powiększona o 3.5 cm długość, przy niezmienionej szerokości i mniejszej o 1 cm wysokości skutecznie poprawia proporcje. Jednocześnie opadający dach i charakterystyczna, wywinięta ku górze boczna, tylna szybka nie pozwala pomylić Caymana z żadnym innym Porsche. Cała stylizacja z kolei, z typowymi przednimi światłami, tylnymi połączonymi ze sobą wysuwanym spoilerem i lusterkami bocznymi sterczącymi z nadkoli czerpie z trzeciego Boxstera.

I na nim również Cayman ponownie bazuje od strony mechanicznej. Dzięki temu, korzystając z nowego, wykonanego hojniej z aluminium podwozia, oraz z lżejszych paneli nadwoziowych, udało się zrzucić nawet 30 kg z masy własnej. To, w połączeniu z wydajniejszymi silnikami i niżej umieszczonym środkiem ciężkości, może owocować tylko jednym: jeszcze lepszymi osiągami. Podstawowy Cayman, ze swoim 2.7-litrowym boxerem (275 KM) do “setki” przyspiesza nawet w 5.4 sekundy (ze skrzynią PDK i pakietem Sport Chrono), a maksymalnie może popędzić nawet 266 km/h. 3.4-litrowy Cayman S (325 KM) podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej: “setka” na liczniku po 4.7 s i maksymalnie 283 km/h. W obu wypadkach centralnie umieszczony boxer o sześciu cylindrach przekazuje moc na tylne koła, mając do pomocy 6-biegową skrzynię manualną lub dwusprzęgłowy PDK o 7 przełożeniach. Duży wkład na krótszy o 10 sekund szacowany czas okrążenia toru Nurburgring wpływa także wydajniejszy układ hamulcowy (w opcji ceramiczny PCCB) oraz nowy układ Porsche Torque Vectoring współpracujący z PSM (czyli ESP z Zuffenhausen) i aktywnym zawieszeniem PASM.

Dwumiejscowa kabina ma być przestronniejsza, oraz lepiej wykonana. Jej projekt to kalka tego, co znamy z Boxstera, z dodatkiem metalowego dachu na głową oczywiście. Na bambetle jak zwykle dwa bagażniki, teraz o łącznej pojemności do 425 litrów. Na liście opcjonalnego wyposażenia po raz pierwszy znajdziemy takie pozycje jak aktywny tempomat czy bezkluczykowy dostęp do auta.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche Cayman: odsłona druga" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club