Porsche Cayenne: z duchem czasu

Powrót Porsche Cayenne: z duchem czasu

Kategoria: Porsche

Data dodania: 25.07.2014

Autor: Bartłomiej Puchała

Cayenne będzie ostrzejsze i wydajniejsze. Po raz pierwszy wystąpi też hybryda plug-in.

Najbardziej sportowy przedstawiciel segmentu SUV doczekał się liftingu po ponad 4 latach od debiutu. W gamie obok wersji S, Diesel, Diesel S i Turbo pojawi się hybryda typu Plug-in: Cayenne S E-Hybrid. Razem z Panamerą S E-Hybrid i 918 Spyder, Porsche stanie się jedynym producentem na świecie, który będzie miał w ofercie 3 hybrydy plug-in. Wszystkie wersje silnikowe zyskają nieco mocy, a pod maską Cayenne S zagości nowy silnik: 3.6 V6 biturbo o mocy 420 KM w miejsce wolnossącego 4.8 V8 (400 KM). Jednocześnie, dzięki wydajniejszemu zarządzaniu energią, udało się obniżyć spalanie we wszystkich wersjach. Jest to zasługa systemu aktywnych klap w przednim wlocie powietrza, które otwierają się i zamykają w zależności od aktualnych potrzeb. Zamknięte poprawiają aerodynamikę, otwarte skuteczniej chłodzą silnik.

Nadwozie zmieniło się niewiele, mimo że niemal każdy panel jest nowy. Porsche poświęciło wiele uwagi nowemu oświetleniu, zarówno jako element designu jak i bezpieczeństwa. Standardowo wersje bazowe i „eSki” będą miały reflektory biksenonowe z LED-ami do jazdy dziennej, upodobnionymi do tych w 918. Wersja Turbo otrzyma światła w całości wykonane w technologii LED z dynamicznym systemem sterowania. Z tyłu pojawią się nowe lampy dające złudzenie trójwymiaru. We wnętrzu Cayenne zawita kierownica upodobniona do tej w 918, jeszcze bardziej komfortowe fotele, a jako opcję będzie można zamówić wentylację tylnej kanapy.

Cayenne S E-Hybrid wykorzystuje ten sam silnik benzynowy co poprzednio: 3.6 litra V6 o mocy 333 KM, ale do asysty otrzymał dwukrotnie wzmocniony motor elektryczny: 95 koni względem 47 w poprzednim modelu. Daje to sumaryczną moc 416 KM przy zużyciu paliwa na poziomie 3,4 l/100 km w trybie mieszanym. Maksymalna prędkość na samym prądzie wynosi 125 km/h,a zasięg od 18 do 36 km. Nowością jest oczywiście możliwość naładowania baterii z gniazdka. Topowym modelem wciąż pozostaje Turbo: silnik V8 4.8 litra zyskał 20 KM i liczy sobie teraz 520, co w parze z olbrzymim momentem obrotowym 750 Nm katapultuje ten niemały samochód do setki w 4,5 s. Prędkość maksymalna: 279 km/h. Producent na razie milczy o ewentualnej wersji Turbo S.

Ceny w Niemczech będą się zaczynały od € 66 260 za wersję Diesel, Turbo od € 128 378. Sprzedaż ruszy w październiku 2014.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche Cayenne: z duchem czasu" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club