Porsche Cayenne GTS: poziom wyżej | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Porsche Cayenne GTS: poziom wyżej

Powrót Porsche Cayenne GTS: poziom wyżej

Kategoria: Porsche

Data dodania: 22.04.2012

Autor: Szymon Piaskowski

Podobnie jak w przypadku pierwszej generacji, Niemcy wypełniają lukę w ofercie – do boju o klienta rusza GTS.

A klient to nie byle jaki. Na pewno nie chce on 300-konnej wersji podstawowej, ani tym bardziej jeszcze słabszego diesla czy modnej hybrydy. 400-konna odmiana S jest za słaba, a 500-konna Turbo za mocna. Dla takich właśnie klientów Porsche przygotowało coś pomiędzy, a więc model GTS, który podobnie jak w przypadku Cayenne numer 1 wypełniał lukę dokładnie na tym samym poziomie.

Premiera auta odbywa się na salonie w Pekinie (w Chinach). GTS stawiać będzie oczywiście na „więcej i lepiej” – Porsche obiecuje bardziej dopracowany (czyt. sztywniejszy) układ zawieszenia, bezpośredni układ kierowniczy i oczywiście na podsumowanie mocniejszy silnik. Pod maską jednostka identyczna jak w modelu S, tyle, że tutaj w rubryce dane techniczne widnieje moc 420 koni mechanicznych. W parze z mocnym silnikiem idzie 8-biegowy Tiptronic S ze zintegrowaną funkcją Start/Stop. Porsche podaje średnie spalanie na poziomie 10,7 litra, co jest dość optymistyczną wartością. Podobnie ma się sprawa z czasami przyspieszeń, w które z drugiej strony jak najbardziej wierzymy – 5,7 sekundy na klasyczny sprint od 0 do 100 km/h, a 13,3 sekundy potrzeba GTS-owi na osiągnięcie 160 km/h. Elastyczność najlepiej obrazuje czas potrzebny na rozpędzenie od 80 do 120 km/h ważącego 2 tony z okładem monstrum – 3,8 sekundy! Prędkość maksymalna to nie byle jakie 261 km/h. Wrażenia z jazdy podkręci system PASM (Porsche Active Suspension Management), który pozwoli optymalnie korzystać z umiejętności obniżonego o 24 mm zawieszenia.

Z zewnątrz GTS wyróżniać się będzie przodem zapożyczonym z modelu Turbo, ciemnymi wykończeniami (ale na połysk), a także dachowym spojlerem i bardziej uwydatlonymi nadkolami. Wnętrze to królestwo skóry i alkantary (wszystko w standardzie). Przednie fotele noszą dumne oznaczenie GTS i mają aż osiem poziomów regulacji.

Nowa odmiana wejdzie do sprzedaży w lipcu, a cena będzie startować od poziomu 90.774 euro w Niemczech.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche Cayenne GTS: poziom wyżej" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club