Porsche Cayenne GTS: mniej znaczy więcej?

Powrót Porsche Cayenne GTS: mniej znaczy więcej?

Kategoria: Porsche

Data dodania: 06.11.2014

Autor: Jakub Krępa

Niemcy fundują Cayenne w wersji GTS małą kurację odświeżającą, dorzucając też ważną nowość pod maskę.

Najważniejsza nowość w odświeżonym Cayenne GTS znajduje się pod maską. Wolnossące, 4.8-litrowe V8 ląduje na śmietniku historii, a w jego miejsce wskakuje motor 3.6 V6 biturbo. Znana z Cayenne S oraz Macana Turbo jednostka, na potrzeby GTS-a została pokręcona do 440 KM i 600 Nm. W porównaniu do starego V8, to wzrost o 20 KM i aż 85 Nm.

Dzięki temu, GTS z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza do setki w czasie 5.1 s – czyli o 0.6 s szybciej niż dotychczas i jednocześnie zaledwie 0.4 s wolniej od Cayenne Turbo. Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h i wynosi teraz 262 km/h.

Tak jak we wszystkich poprzednich wcieleniach, aparycja Cayenne GTS mocno czerpie z wersji Turbo. To z niej pochodzi pas przedni z powiększonym, centralnym chwytem powietrza. Z tyłu znajdziemy z kolei lotkę na klapie bagażnika i cztery okrągłe końcówki sportowego układu wydechowego. Dodatkowo, GTS standardowo wyposażone jest w pakiet Sport Design, obejmujący wydatniejsze progi i specjalne nakładki na nadkola – wszystko w kolorze nadwozia. Istotne są także detale – czarne koła we wzorze RS Spyder mają rozmiar 20 cali i są centralnie mocowane, a klosze przednich i tylnych lamp zostały przyciemnione.

GTS dysponuje system Porsche Active Suspension Management (PASM) o sportowych nastawach. Na standardowym zawieszeniu, jest obniżone o 24 mm w stosunku do Cayenne S, a na opcjonalnym, pneumatycznym – o 20 mm. Istotnym elementem podwozia są też wzmocnione hamulce o czerwonych zaciskach chwytających tarcze o średnicy 390 mm z przodu i 358 mm z tyłu.

Wnętrze, jak na zdjęciach, może być królestwem czarnej skóry i alcantary, wzbogaconej o czerwone akcenty. Nie jest to oczywiście jedyny wybór, bo możliwości indywidualizacji są praktycznie nieograniczone.

Nowe Cayenne GTS debiutuje na targach w Los Angeles, a do sprzedaży powinien wejść jeszcze w tym roku.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche Cayenne GTS: mniej znaczy więcej?" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club