Porsche 911 Turbo po raz szósty

Powrót Porsche 911 Turbo po raz szósty

Kategoria: Porsche

Data dodania: 03.05.2013

Autor: Jakub Krępa

Mocniejsze, szybsze i jeszcze bardziej wyrafinowane technicznie - oto najnowsze 911 Turbo.

Na jesienne targi samochodowe we Frankfurcie, Zuffenhausen szykuje nie lada gratkę: premierę szóstej już odsłony jednej ze swoich ikon – 911 Turbo – i to od razu także w jeszcze szybszej wersji S.

Najnowsze Turbo bazuje oczywiście na najświeżej generacji 911-tki, czyli 991. Jest więc dłuższe i szersze od poprzednika, na szerokość także pobija aktualną Carrerę 4. Co istotne, od starego Turbo jest równocześnie lżejsze, co w połączeniu z mocniejszym silnikiem ma gwarantować jeszcze lepszy stosunek mocy do masy. A co za tym idzie: jeszcze bardziej piorunujące osiągi.

Sercem Turbo jest ponownie płaska “szóstka” o pojemności 3.8 l wspierana przez parę turbosprężarek o zmiennej geometrii. Inżynierom oczywiście udało się podkręcić jej parametry: teraz rozwija 520 KM mocy (w poprzedniku równe 500 KM), a w wersji Turbo S – 560 KM (wcześniej 530 KM). Maksymalnych wartości momentu obrotowego jeszcze nie znamy.

W połączeniu z 7-stopniową skrzynią PDK o dwóch sprzęgłach (manual nie będzie oferowany) i dopracowanym napędem na obie osie (potrafi teraz przerzucić na przód jeszcze większą porcję momentu obrotowego), Turbo z opcjonalnym pakietem Sport Chrono katapultowane ma być do setki w czasie 3.2 s, czyli o 0.2 s szybciej niż w 997. Wersja Turbo S potrafi uciąć z tego jeszcze 0.1 s. Prędkość maksymalna ma z kolei sięgać 318 km/h.

Wzorem pokazanej trochę wcześniej wersji GT3, nowe Turbo, po raz pierwszy w historii tego modelu, dysponuje obiema osiami skrętnymi. Tylna potrafi zmieniać swój kąt skrętu o 2,8 stopnia, wychylając się zgodnie z, lub przeciwnie do przedniej. Przy prędkościach do 50 km/h, skręca ona się w przeciwną stronę niż przednia, co ma poprawiać zwinność auta – Niemcy twierdzą, że Turbo zachowywać się będzie tak, jak by miało o 25 cm krótszy rozstaw osi. Ma to być pomocne nie tylko w ciasnych zakrętach, ale i w parkowaniu. Z kolei przy prędkościach powyżej 80 km/h, tylna oś skręca w tę samą stronę co przednia, poprawiając stabilność samochodu – tym razem tak, jakby 911 miało aż o 50 cm dłuższy rozstaw osi. Ma to być odczuwalne szczególnie przy dużych prędkościach. Dzięki temu, Turbo S ma okrążyć Norschleife w czasie znacznie poniżej 7:30 min. – a więc nie tylko szybciej od poprzednika, ale i legendarnej Carrery GT czy hardcorowego GT3 RS 4.0.

Istotną w tym rolę odgrywać ma również aktywna aerodynamika. Zarówno przedni spoiler, jak i tylne skrzydło są regulowane w trzech pozycjach, pozwalając złapać odpowiednią harmonię między dociskiem a prędkością. Tylko ten system ma gwarantować oszczędność 2 sekund na każdym okrążeniu Północnej Pętli.

Jakby w kontraście do tego, pod względem wyglądu nowe Turbo znacznie mniej odróżniać się będzie od słabszych wersji, niż miało to miejsce w przypadku poprzedników. Szczególnie widoczne jest to z przodu. Owszem, jest od nowa nakreślony zderzak, ale został on znacznie ugrzeczniony. Zdecydowanie ciekawiej jest już w tylnej sekcji – nadkola nadal mają charakterystyczne chwyty powietrza, na klapie silnika jest wysuwana lotka, a zderzak ma dodatkowe wyloty powietrza i dobrze wyeksponowane cztery końcówki układu wydechowego. Koła mają rozmiar 20 cali, a w Turbo S – centralne mocowania. Za nimi kryć się może węglowo-ceramiczny układ hamulcowy – standard w “S”, dla “zwykłego” Turbo dostępny w pakiecie Sport Chrono. Kolejną nowością są w pełni LED-owe przednie światła, które w Turbo S nie wymagają dopłaty.

Wnętrze jak zwykle skrojono sportowo, ale i zarazem luksusowo. Standardowo montowane ma być nagłośnienie Bose (w opcji zestaw audio firmowany przez Burmestera), a nowościami są aktywny tempomat oraz systemy rozpoznawania znaków i ograniczeń prędkości. Turbo S wyróżniać się będzie specjalną tapicerką oraz adaptacyjnymi fotelami z aż 18-kierunkową regulacją.

Do sprzedaży nowe Turbo wejdzie już pod koniec września. Zniecierpliwionych odsyłamy na stronę porsche.com/germany, gdzie już można pobawić się jego konfiguratorem.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche 911 Turbo po raz szósty" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club