Porsche 911 Targa: nostalgiczna bajka

Powrót Porsche 911 Targa: nostalgiczna bajka

Kategoria: Porsche

Data dodania: 15.01.2014

Autor: Jakub Krępa

Kiedyś nadwozie targi powstawało z coupe, zachowując dzięki temu jego lekkość . Dziś przez wymogi bezpieczeństwa, dla zachowania sztywności, powstaje oparte na kabriolecie. Z jakim efektem, czytajcie dalej.

Targa na bazie najnowszej generacji 911-tki: 991, nie jest wyjątkiem. Ten ginący gatunek w wykonaniu Porsche debiutuje w Detroit na North American International Auto Show i mocno nawiązuje do swojego przodka z 1965 r. Wszystko za sprawą tylnej szyby, wyprofilowanej tak, by tworzyła sklepienie domykające bryłę aż do wysokości słupka B. Sam słupek jest opaską biegnącą od linii drzwi z obu stron i zamykającą ramę samochodu. Dach, choć wygląda klasycznie, nie jest kawałkiem „plastiku” ściąganego ręcznie. Po naciśnięciu przycisku, podobnie jak w poprzedniej generacji, chowa się za tylną szybą i jest całkowicie niewidoczny, lecz w odróżnieniu od trzech wcześniejszych serii (993, 996, 997) nie jest elementem szklanym zasuwającym się za szybę, tylko mechanizmem bardziej przypominającym ten, z kabrioletów. Tylna szyba bowiem unosi się niczym pokrywa bagażnika i dach wędruje do środka.

Technologicznie i konstrukcyjnie Targa 991 do linii okien to kabriolet z napędem na cztery koła. Klient od maja tego roku będzie mógł zamówić wersję Targa 4 z silnikiem 3,4 l o mocy 350 KM, która, po doposażeniu w PDK i Sport Chrono, przyspiesza w 4,8 s do 100 km/h i rozpędza się do 282 km/h. Cena u naszych zachodnich sąsiadów zaczyna się od 109 338 euro. Mocniejsza wersja, oznaczona jako Targa 4S, została wyceniona w Niemczech na 124 094 euro. Napędza ją, podobnie jak inne „eSki”, jednostka o pojemności 3,8 l i mocy 400 KM, pozwalają rozpędzić się do 296 km/h i po domówieniu tego samego zestawu, co w słabszej wersji, uzyskuje przyspieszenie do setki w 4,4 s. Zaskoczeniem oczywiście nie jest też to, że obie jednostki tak, jak w innych odmianach 911, spełniają normę Euro 6 i według producenta średnio zadowalają się 8,7 litrami benzyny na 100 km w przypadku słabszej wersji i 10 litrami w przypadku 4S. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji Porsche nie zamierza poszerzać oferty o wersję tylnonapędową.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche 911 Targa: nostalgiczna bajka" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club