Porsche 911 R: puRysta

Powrót Porsche 911 R: puRysta

Kategoria: Porsche

Data dodania: 16.03.2016

Autor: Krzysztof Małysa

Klient ma zawsze rację. Problem powstaje, gdy dwóch klientów ma rozbieżne racje. Porsche dostrzegło, że na przestrzeni ostatnich lat wykrystalizowały się dwa nurty klientów - tych poszukujących bezkompromisowych osiągów oraz purystów. A ponieważ mówimy o Porsche, jeden z klientów nie mógł odejść z pustymi rekami (i pełnym portfelem).

Tworząc 911 R skorzystano z wydawałoby się najprostszej receptury. W rzeczywistości jednak, pomimo kilometrów półek z częściami wymagało to znacznie więcej zachodu.

Silnik 911 R pochodzi w linii prostej z modelu GT3 RS. Do dyspozycji mamy wiec 500 KM i 460 Nm generowanych przez 4-litrowego, wolnossącego boxera. Pozwala to na rozpędzenie się do pierwszej setki w 3,8 s oraz podróżowanie z maksymalną prędkością wynoszącą 323 km/h.

Aby uzyskać pełnie purystycznego szczęścia nie wystarczą jednak same cyferki. Przede wszystkim liczy się przyjemność z prowadzenia, nawet kosztem osiągów. Z tego powodu jedyny właściwy silnik połączono z manualną skrzynią biegów o 6-przełożeniach i krótkich drogach prowadzenia, stworzoną specjalnie dla modelu R. Przyjemność “mieszania” drążkiem zmiany biegów została dodatkowo nagrodzona spadkiem wagi. 911 R waży 1370 kg i jest o 50 kg lżejsze od 911 GT3 RS. Tak duży spadek zawdzięczamy nie tylko skrzyni, ale także zastosowaniu jednomasowego koła zamachowego oraz rezygnacji z części wygłuszeń (jest ich jeszcze mniej aniżeli w GT3 RS).

W standardzie montowana jest skrętna oś tylna, mechaniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego i ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy PCCB wyposażony w tarcze w rozmiarze 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu.

Dla poprawienia przyjemności z jazdy system kontroli trakcji PSM (Please Save Me, bądź jak twierdzi producent – Porsche Stability Management) został specjalnie skalibrowany i wyposażony w funkcję podwójnego wysprzęglania uruchamianą przyciskiem.

Pomimo wyglądu normalnej Carrery, maskę, przednie błotniki i tylną pokrywę wykonano z włókna węglowego, a dach z magnezu. Tylna szyba i szyby za drzwiami wykonano z lekkiego tworzywa sztucznego. Całości dopełniają zderzaki zaczerpnięte z modelu GT3, specjalnie zaprojektowany dyfuzor oraz tytanowy układ wydechowy.

W środku zabrakło miejsca dla tylnej kanapy, a radio, klimatyzacja i deska rozdzielcza obszyta skórą znalazły się na liście wyposażenia dodatkowego. W zamian w standardzie otrzymamy małą 360-milimetrową kierownicę pozbawioną sterowania multimediami, sportowe, wykończone częściowo skórą kubły oraz tabliczkę znamionową informującą, którym z 991 egzemplarzy jedziemy.

Auto oferowane jest w dwóch kolorach – białym oraz srebrnym, do których można dokupić czerwone lub zielone pasy. W Polsce jego cennik zaczyna się od 938 720 zł, a, dla porównania, GT3 RS wyceniono na minimum 887 600 zł.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche 911 R: puRysta" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club