Porsche 911 Carrera GTS: brutalna czwórka

Powrót Porsche 911 Carrera GTS: brutalna czwórka

Kategoria: Porsche

Data dodania: 10.10.2014

Autor: Maciej Kuchno

W rodzinie modeli 911 pojawił się nowy członek – szybszy niż Carrera S, ale nie tak surowy jak GT3, łączący jednak cechy obu modeli w jedną spójną całość. Oto Porsche 911 Carrera GTS, najnowsze dzieło inżynierów ze Stuttgartu.

Na wstępie warto przypomnieć, że nie jest to pierwsze wydanie 911 w tej wersji. Po raz pierwszy spotkaliśmy się z nią w 2011 roku, kiedy to model 997 otrzymał szereg modyfikacji poprawiających właściwości jezdne, a pod maską zawitało 408 koni mechanicznych (o 23 KM więcej niż ówczesna Carrera S). Tym razem Porsche poszło o krok dalej – nowy GTS dostępny będzie nie w jednej, a aż czterech wersjach – ale o tym za chwilę.

Zacznijmy od nadwozia. Z przodu znajdziemy przemodelowany zderzak, wzorowany na tym z modelu GT3 oraz ciemne wykończenie reflektorów. Tylne nadkola zostały poszerzone, a rozstaw kół został zwiększony. W nadkola wpasowano 20-calowe felgi montowane na centralną śrubę. Z tyłu zaś znajdziemy wykończone w czerni otwory wentylacyjne na pokrywie silnika, oraz końcówki wydechu wykończone czarnym chromem.

Wnętrze nie przeszło większych rewolucji – sportowe fotele kierowcy oraz pasażera pokryto skórą łączoną z alcantarą. Tym ostatnim materiałem wykończono też kierownicę, podsufitkę oraz boczki drzwi.

Do dyspozycji kierowcy oddano 430 koni mechanicznych. W celu poprawy właściwości jezdnych (lub też zwiększenia doznań związanych z jazdą) dodano aktywne zawieszenie PASM, obniżające pojazd o 10 mm w czasie jazdy oraz pakiet Sport Chrono. Carrera GTS w wersji coupe wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię PDK osiąga pierwszą setkę w 4 sekund, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h (dostępna jest także przekładnia manualna). W tym miejscu należy się słowo wyjaśnienia – po raz pierwszy Carrera GTS będzie dostępna nie tylko w zamkniętym nadwoziu, ale także w wersji kabrio, zarówno z napędem na tył jak i na cztery koła. Porsche podkreśla także fakt, iż spalanie we wzmocnionym modelu pozostało na poziomie znanym z modelu Carrera S.

Cennik modelu GTS otwiera kwota 117 549 euro (w Niemczech), a pierwsze egzemplarze będą dostępne od listopada bieżącego roku.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche 911 Carrera GTS: brutalna czwórka" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club