Porsche 718 Cayman: powrót do korzeni

Powrót Porsche 718 Cayman: powrót do korzeni

Kategoria: Porsche

Data dodania: 27.04.2016

Autor: Bartłomiej Puchała

Kilka miesięcy po Boxsterze Porsche zaprezentowało odświeżonego Caymana z przydomkiem 718.

Kwestią czasu było kiedy Stuttgart doprawi Boxsterowi sztywny dach i ochrzci nową, trzycyfrową nazwą. Tym samym niejako zbliża swój najmniejszy model do reszty sportowej rodziny: 911 i 918. Z zewnątrz można mówić jedynie o delikatnym faceliftingu, który i tak naśladuje to, co widzieliśmy już w zaprezentowanym wcześniej Boxsterze: poprawiony bodykit, kształt reflektorów i ozdobny, lakierowany, czarny pas łączący tylne lampy. Poza dachem trudno znaleźć jakiś element charakterystyczny tylko dla Caymana, odróżniający go od otwartej wersji. Podobnie jest we wnętrzu, gdzie zmieniło się głównie wyposażenie. Uwagę gadżeciarzy przyciągną nowe opcje w systemie Porsche Communication Management m.in. nawigacja z obsługą głosową monitorująca natężenie ruchu na trasie.

Oczywiście Porsche nie byłoby sobą nie poprawiając elektroniki odpowiedzialnej za dynamikę jazdy. Dostępny będzie pakiet Porsche Torque Vectoring jak i system aktywnego zawieszenia (PASM) potrafiący obniżyć prześwit o 10 mm w Caymanie i o 20 mm w Caymanie S. Rozwinięto także pakiet Sport Chrono, w którym ustawienia „Normal”, „Sport” i „Sport Plus” uzupełniono trybem „Individual”. Pozwoli to kierowcy dowolnie konfigurować pracę poszczególnych podzespołów samochodu.

Najwięcej zmian zaszło oczywiście pod maską baby-Porsche, gdyż sześciocylindrowce odchodzą do lamusa. Po raz pierwszy od lat 70. do sportowej rodziny Porsche powrócą czterocylindrowe silniki w układzie bokser. Podstawowy 718 Cayman będzie się różnił jednostką napędową w zależności od rynku. W Chinach dostępny będzie silnik 2.0 turbo o mocy 250 KM i momencie obrotowym 310 Nm. Na wszystkie pozostałe rynki model entry-level będzie miał dodatkowe 50 KM i 70 Nm. 718 Cayman S otrzyma za to 2.5-litrową jednostkę o mocy 380 KM i momencie obrotowym 420 Nm niezależnie od tego gdzie będzie sprzedawany. Warto wspomnieć, że w wersji S zastosowano turbinę o zmiennej geometrii, która do tej pory była zarezerwowana dla 911 Turbo. Od większych braci zapożyczono także wydajniejsze tarcze hamulcowe. Osiągi podstawowego 718 Caymana z pakietem Sport Chrono i skrzynią PDK to 4.7 s do pierwszej setki i maksymalnie 275 km/h (5.4 s i 260 km/h dla wersji chińskiej). Model S może się pochwalić sprintem w 4.2 s i prędkością nawet 285 km/h.

Porsche 718 Cayman wejdzie do sprzedaży 3 września dla większości krajów i 3 miesiące później w Chinach. W Polsce za podstawową wersję przyjdzie zapłacić minimum 224 510 zł, a za wariant opatrzony literą “S” – 318 620 zł.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche 718 Cayman: powrót do korzeni" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club