Porsche 718 Boxster: cztery w poziomie

Powrót Porsche 718 Boxster: cztery w poziomie

Kategoria: Porsche

Data dodania: 27.01.2016

Autor: Jakub Krępa

Najmniejszy w rodzinie Porsche, po 20 latach na rynku zmienia swoją nazwę, a pod jego maskę ląduje turbodoładowana jednostka o czterech cylindrach.

Porsche już wcześniej zapowiadało, że rodzina Boxstera i Caymana zmieni swoją nazwę, która zyska człon „718”. Ma to nawiązywać do wyczynowej 718-tki, która w latach 60. ubiegłego wieku dzielnie walczyła na torach wyścigowych pomimo posiadania pod tylną klapą jednostki o zaledwie 4 cylindrach.

I właśnie jednostki o takiej konfiguracji, czyli z kwartetem tłoków działającym w poziomie, zawitały właśnie do Boxstera. Model podstawowy dostał 2-litrową, turbodoładowaną jednostkę rozwijającą moc równych 300 KM, wspomaganych przez 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych w zakresie 1950-4500 obr/min. To o 35 KM i 100 Nm więcej od poprzednika dysponującego wolnossącą, 6-cylindrową jednostką o pojemności 2.7 litra.

Boxster S ma pod maską silnik o pojemności 2.5 litra, który z pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek rozwija 350 KM oraz 420 Nm – ta druga wartość jest do dyspozycji kierowcy od 1900 do 4500 obr/min. Tutaj również widoczne są zyski w mocy, wynoszące 35 KM i 60 Nm więcej od starego, 3.4-litrowego wolnossącego motoru.

W ślad za zyskami koni mechanicznych i niutonometrów idzie poprawa osiągów. 718 Boxster wyposażony w przekładnię PDK oraz pakiet Sport Chrono przyspiesza teraz do setki w czasie 4.7 s – to o 0.8 s szybciej od poprzednika i jednocześnie o 0.1 s szybciej od starej „eski”. 718 Boxster S z kolei rozprawia się z tą prędkością w czasie 4.2 s, czyli o 0.6 s szybciej niż dotychczas. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 275 km/h oraz 285 km/h.

Jak to zwykle bywa w downsizingu, producent obiecuje również oszczędności na paliwie, które w stosunku do starych modeli mają wynieść średnio około 1 l/100 km.

Przy okazji odświeżono także trochę aparycję, aktualizując ją do stylizacji znanej z najświeższej odsłony 911-tki. Przemodelowano zderzaki oraz klosze przednich i tylnych świateł, dorzucono także nowe wzory felg o średnicy do 20 cali. W kabinie zmieniły się detale – jest nowa kierownica, przeprojektowany system info-rozrywki oraz dysze nawiewów w owalnym kształcie.

718-tki będą w Polsce w sprzedaży od 30 kwietnia tego roku.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Porsche 718 Boxster: cztery w poziomie" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club