Pierwsze wysokoprężne modele z nowej rodziny M | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Pierwsze wysokoprężne modele z nowej rodziny M

Powrót Pierwsze wysokoprężne modele z nowej rodziny M

Kategoria: BMW

Data dodania: 28.01.2012

Autor: Jakub Krępa

BMW zaprezentowało właśnie pierwszych członków nowej rodziny modeli, nazwanej M Performance Automobiles.

Samochody spod tego znaku, mają być pomostem łączącym cywilne modele BMW z ich szalonymi, “emkowymi” odpowiednikami. Na początek przygotowano grupę modeli skupioną wokół specjalnie opracowanej jednostki wysokoprężnej. Z pozoru wydawać by się mogło, że nie jest ona w niczym szczególna – ma 3 litry pojemności i 6 cylindrów w rzędzie. Jest jednak wspomagana przez trzy (słownie: trzy) turbosprężarki, dzięki czemu może pochwalić się mocą 381 KM przy 4000 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym aż 740 Nm, który ciągnie się miedzy 2 a 3 tys. obr/min. Maksymalne obroty silnika zostały z kolei ustalone na 5400 obr/min. W zestawie do tego oferowana jest automatyczna, 8-biegowa skrzynia i napęd na obie osie xDrive – wszystko dopieszczone oczywiście przed oddział M. Potężny układ hamulcowy z 374-milimetrowymi tarczami z przodu pochodzi z modelu 550i.

Ten wyjątkowy silnik oferowany będzie w czterech modelach – M550d xDrive, dostępnym jako sedan i kombi, a także X5 M50d i X6 M50d. Każde z nich otrzyma szereg optycznych wyróżników, subtelnie dających do zrozumienia, że mamy do czynienia z dość wyjątkowymi modelami. Dla serii 5 i X5 jest to M-Pakiet składający się z bardziej sportowych i poprawiających aerodynamikę zderzaków, lusterka boczne w kolorze Ferric Grey oraz 19- lub 20-calowe felgi z lekkich stopów w tym samym odcieniu. “Piątka bez iksa” dorzuca to tego zestawu jeszcze trapezoidalne końcówki podwójnego układu wydechowego. Może to zabrzmieć dziwnie, ale z tego towarzystwa najmniej rzucać sie w oczy będzie… X6. Jedynymi różnicami w stosunku do “zwykłych” modeli jest brak reflektorów przeciwmgłowych w bocznych chwytach powietrza, oraz obecność wspomnianych wcześniej lakierowanych lusterek zewnętrznych i felg.

Na koniec kilka słów o osiągach. M550d przyspiesza do “setki” w naprawdę piorunujące 4,7 s, czyli w dokładnie w takim samym czasie, co 507-konne M5 poprzedniej generacji. Od aktualnie oferowanego M5 jest z kolei tylko o 0,3 s wolniejsze. Jednocześnie średnio spalać ma zaledwie 6,4 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km, emitując przy tym 165 gramów CO2 – są to wartości zaledwie o 10% wyższe od słabszego o 1/4 modelu 530d. M550d w wersji Touring, a więc kombi, może pochwalić się minimalnie gorszymi wynikami. X5 i X6 z kolei przyspieszają do 100 km/h odpowiednio w 5,4 i 5,3 s, przy średnim spalaniu na poziomie 7,5 i 7,7 l/100 km.

Cała czwórka zadebiutuje oficjalnie na deskach tegorocznego salonu samochodowego w Genewie, a do sprzedaży wejdzie jeszcze w pierwszej połowie roku.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Pierwsze wysokoprężne modele z nowej rodziny M" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club