Peugeot 308 GTi: w dwóch smakach

Powrót Peugeot 308 GTi: w dwóch smakach

Kategoria: Peugeot

Data dodania: 18.06.2015

Autor: Jakub Krępa

Peugeot przedstawia oficjalne informacje na temat swojego nowego, kompaktowego hot-hatcha, który dostępny będzie w dwóch wariantach różniących się pikantnością.

Danie pierwsze nosi nazwę GTi 250 i jak nie trudno się domyślić, jego pikantność to 250 KM. Moc ta wspomagana jest przez 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które dostępne są w bardzo szerokim zakresie – od 1900 aż do 5000 obr/min. A wszystko to ze stosunkowo małego, turbodoładowanego silnika 1.6 THP.

Konie mechaniczne i niutonometry lądują na przedniej osi za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Taki zestaw pozwala osiągnąć setkę w czasie 6.2 s, jeden kilometr ze startu zatrzymanego pokonać w 25.6 s i popędzić maksymalnie 250 km/h.

Poza tym GTi „siedzi” o 11 mm niżej od standardowego 308 dzięki sportowemu zawieszeniu o bardziej radykalnych nastawach, ma szerszy rozstaw kół, a montowana na tylnej osi belka skrętna jest o 100% sztywniejsza. Pogrzebano w ustawianiach wspomagania układu kierowniczego i aktywowano możliwość całkowitego odłączenia układu ESP. Za 18-calowymi kołami znajduje się wydajny układ hamulcowy, na przedniej osi z czterotłoczkowymi zaciskami chwytającymi tarcze o średnicy 380 mm, z tyłu zaś znajdziemy jednotłoczkowe zaciski współpracujące z tarczami 268 mm.

Danie numer dwa – czyli GTi 270 – jest bardziej pikantne. To nie tylko większa o 20 KM moc (wartość momentu obrotowego pozostała bez zmian) i lepsze osiągi na prostej (setka w równe 6 s, kilometr w 25.3 s), ale przede wszystkich mechaniczna szpera Torsena na przedniej osi, która z pewnością bardzo pozytywnie wpłynie na radość z harców po zakrętach. Mocniejszy wariant ma też większe o 1 cal felgi, które obute są oponami Michelin Super Sport.

Poza tym, 308 GTi ma nowy, bardziej sportowy, ale nadal dość dyskretny body kit z przemodelowanym przednim zderzakiem posiadającym większe chwyty powietrza, zmienionym przednim grillem oraz nowym zderzakiem tylnym, który zintegrowany jest z dyfuzorem i eksponuje dwie, okrągłe końcówki układu wydechowego. Całość wygląda dość „cichociemnie”, ale można to nadrobić bardziej krzykliwymi kolorami nadwozia jak Ultimate Red czy Magnetic Blue, które wraz z pozostałymi Perla Nera Black, Artense Grey, Pearlescent White i Hurricane Grey tworzą gamę lakierów 308 GTi. Dla wersji 270-konnej zarezerwowano dwubarwne nadwozie łączące ze sobą kolory Ultimate Red i Perla Nera Black.

Za odpowiedni klimat we wnętrzu odpowiadając sportowe fotele (jak zwykle u Peugeota cieszące oko krojem i tapicerką), mała, mięsista kierownica o spłaszczonym u dołu wieńcu, nowe zegary, czarna podsufitka oraz przeszycia z użyciem czerwonej nici. Zarówno nakładki na progi i pedały, jak i podstopnica, gałka dźwigni zmiany biegów oraz znaczki GTi wykonane są z aluminium.

Zlokalizowany obok dźwigni zmiany biegów przycisk Sport zmienia kolor podświetlenia z białego na czerwony, uaktywnia przedstawienie na ekranie takich danych jak aktualnie wykorzystywana moc i moment obrotowy, ciśnienie doładowania oraz przeciążenia, wyostrza reakcję na gaz oraz pogłębia ton silnika.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Peugeot 308 GTi: w dwóch smakach" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club