Peugeot 208 GTi Concept: małe, wściekłe lwiątko | ExoticCars.pl – Portal Samochodów Egzotycznych

Peugeot 208 GTi Concept: małe, wściekłe lwiątko

Powrót Peugeot 208 GTi Concept: małe, wściekłe lwiątko

Kategoria: Peugeot

Data dodania: 21.02.2012

Autor: Karol Nowakiewicz

W latach 80. ubiegłego wieku Peugeot zamontował do jednego ze swoich małych hatchbacków silnik o dużej mocy. Efektem tego zabiegu był zwinny i bardzo szybki samochód, który jest obecnie pożądany przez wielbicieli marki – Peugeot 205 GTi. Na zbliżających się targach samochodowych w Genewie ma zostać zaprezentowany jego duchowy następca.

Peugeot w połowie roku planuje wprowadzić do oferty salonów nowy model – 208 GTi. Do sprzedaży od razu trafią dwie wersje tego samochodu: GTi i GTi Racing. Silnik samochodu powstał dzięki współpracy z niemieckimi inżynierami BMW. Ma on pojemność 1.6 l i jest turbodoładowany. Jego moc to 160 lub 210 koni mechanicznych, w zależności od wersji. Napęd jest przenoszony dzięki 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Oczywiście coś, co szybko jeździ, musi się także kiedyś zatrzymać. Odpowiedzialne są za to cztery tarcze hamulcowe o średnicy 302 mm z przodu i 249 mm z tyłu. Jak przystało na sportowy samochód, ich zaciski pomalowano na czerwono.

Zewnątrz autko znacznie urosło w stosunku do 205. Już na pierwszy rzut oka widać, że jest wyższe i szersze. Kanciaste bryły nadwozia zaprojektowane w latach 80. zostały zastąpione obłymi kształtami, zgodnie z dzisiejszą linią stylizacyjną francuskiej marki. Z boku auta pojawiły się przetłoczenia zarezerwowane dla tej wersji. Prócz tego nie ma większych zmian w stylistyce nadwozia w porównaniu z wersją bazową. Przód jest niemalże identyczny. Jedyne co odróżnia wersję usportowioną od cywilnej to dodatkowa, chromowana listwa, na której pojawi się francuska, albo brytyjska flaga – w zależności od tego, na jaki rynek dany egzemplarz będzie przeznaczony. Od lusterka aż do połowy tylnego okna ciągnie się chromowana ramka wchodząca delikatnie na słupek C. Na niej pojawił się emblemat informujący nas, że mamy do czynienia z małym, ale za to bardzo szybkim lwiątkiem. Nad tylną szybą zamocowano niewielką lotkę poprawiającą aerodynamikę. Dyfuzor tylnego zderzaka delikatnie poprawiono i pojawiła się tam podwójna końcówka wydechu. Najbardziej charakterystyczne są jednak dla tego modelu jego koła. 208 GTi przemieszcza się na aluminiowych, 18-calowych obręczach, zaprojektowanych specjalnie dla tej wersji.

Patrząc na wnętrze pojazdu trudno będzie go pomylić z wersją cywilną. Deska rozdzielcza pokryta jest alcantarą, z aluminiowymi wstawkami w kolorze nadwozia. Zegary są niemalże identyczne co w modelu bazowym, z tą różnicą, że tutaj ramki tuneli, w których osadzone zostały pokryte czerwonym kolorem. Kierownica jest pokryta skórą i w celu dodatkowego podkreślenia, że mamy do czynienia z samochodem sportowym, została spłaszczona u dołu. Na niej również widnieje emblemat GTi. Aluminium pojawiło się także na dźwigni zmiany biegów i pedałach.

Czy nowe GTi ma szansę powtórzyć sukces swojego przodka i również stać się kultowe? Ciężko to przewidzieć. Już teraz w segmencie hot-hatchy jest bardzo duża konkurencja. 208 będzie konkurować będzie m.in. Corsą OPC, Abarthem 500, MINI Cooperem S czy Citroenem DS3 Racing. Wstępne wątpliwości z pewnością zostaną rozwiane już w marcu, w czasie targów motoryzacyjnych w Genewie.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Peugeot 208 GTi Concept: małe, wściekłe lwiątko" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club