Pełne furii Abarthy w Genewie

Powrót Pełne furii Abarthy w Genewie

Kategoria: Abarth

Data dodania: 15.03.2013

Autor: Jakub Krępa

Na targi w Genewie, Włosi nie przywieźli żadnej znaczącej nowości, oglądać można było za to cztery bardzo specjalne egzemplarze pięćsetki.

Każda z 500-tek to wersja 695, w dodatku spersonalizowana w ramach Fuori Serie. Pierwsza z nich, nazwana ‘Scorpione’, inspirowana jest historycznymi modelami takimi jak Autobianchi A112 Abarth czy 124 Abarth. Pokryte czarnym lakierem nadwozie ma czarnomatową maskę, przez którą biegnie błyszczący, również czarny pas. We wnętrzu kubełki od Sabelta pokryte kombinacją czarnej skóry z szarą alcantarą, rozjaśnione czerwonymi akcentami. Na desce rozdzielczej i oparciach foteli elementy z włókna węglowego.

695 ‘Hype’ z kolei stawia na nowoczesny styl: ma dwubarwne nadwozie (dolna część w kolorze szarym, a górna w zielonym; łączy je z kolei żółty pasek) i wielkiego skorpiona na dachu. W środku dominuje identyczna kolorystyka: fotele od Sabelta pokryto czarną skórą łączoną z zieloną alcantarą, nie zabrało też żółtych akcetów. Jest też nieodzowny carbon.

‘Black Diamond’ ma być z kolei zadziorny, ale i jednocześnie elegancki. Jego nadwozie wykończono w dwóch, matowych kolorach: czarnym i szarym, które na dachu tworzą także szachownicę. W kabinie sportowe fotele wykończone kremową skórą.

Ostatni z rodzinki nazywa się ‘Record’, bezpośrednio odnosząc się do bogatej wyścigowej historii marki, w tym także rekordowego Abarth 750 Record Bertone, specjalnie opracowanego w latach 50. do pobicia aż 10 rekordów jazdy. 695 pokryta jest szarym lakierem ‘Competizione’, a na dachu ma czerwoną szachownicę. Klapa bagażnika została zwieńczona rasowym spoilerem, wziętym prosto z wyczonej 500 Assetto Corse. W środku kubełki od sabelta pokryte kombinacją czarnej skóry i czerwonego materiału.

Mimo, że bardzo różnie wykończone, to wszystkie 695 są bliźniacze pod kątem mechaniki. Ich silniki 1.4 T-jet rozwijają 180 KM mocy i łączone są ze zautomatyzowaną skrzynią Abarth Competizione posiadającą łopatki przy kierownicy do manualnego żonglowania przełożeniami. Do tego układ hamulcowy od Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu (malowanymi na kolor czerwony lub żółty), sportowe zawieszenie z amortyzatorami Koni i układ wydechowy ‘Record Monza’. Włosi obiecują, że każde z tych maleństw jest w stanie osiągnąć “setkę” w mniej niż 7 sekund i maksymalnie popędzić nawet 225 km/h.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Pełne furii Abarthy w Genewie" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club