Opel Monza Concept: przeszłość i przyszłość

Powrót Opel Monza Concept: przeszłość i przyszłość

Kategoria: Opel

Data dodania: 01.09.2013

Autor: Jakub Krępa

Kojarzycie pewnie klasyczną Monzę z przełomu lat 70. i 80. ubiegłego wieku. Oto jak mogłaby wyglądać jej przyszła interpretacja.

Monza Concept nie należy raczej do rodziny prototypów “gotowych do produkcji”, w których metki konceptów mają jedynie za zadanie zatuszowanie garści szczegółów potrzebnych do dopracowania, czy po prostu podgrzanie atmosfery przez debiutem drogowej wersji. Najnowszy prototyp Opla jest po prostu nośnikiem świeżych pomysłów stylizacyjnych oraz technologii, które znajdą zastosowania w zupełnie innych, przyszłych autach niemieckiego producenta.

Podobnie jak klasyczna Monza, Concept przykuwa uwagę rozmiarami i formą nadwozia. Na długość mierzy niemal 4,7 metra, co przy wysokości wynoszącej zaledwie 1,31 m gwarantuje świetne proporcje. Dla czwórki pasażerów przewidziano jednak bardzo przestronne wnętrze – struktura kokpitu jest bowiem umieszczona zdecydowanie niżej niż w konwencjonalnych Oplach, więc miejsca nad głowami jest ponoć naprawdę sporo. Do środka można się też łatwo dostać dzięki pojedynczym, gigantycznym drzwiom uchylanym do góry, niczym w Mercedesie SLS. Bagażnik z kolei liczy 500 litrów.

Ciekawie rozwiązano deskę rozdzielczą, sposób jej obsługi i przestawiania na niej informacji. Zamiast oddzielnych wyświetlaczy, pokręteł czy przycisków, cała deska jest jedną, wielką interaktywną powierzchnią realizowaną przez technologię projekcyjną LED. Kierowca może indywidualnie dostosować miejsce i sposób wyświetlania konkretnych informacji, które następnie wyświetlane są przez 18 projektorów LED. Klasyczne przyciski do sterowania ostały się w szczątkowych ilościach, a dodatkowo bardzo mocno rozbudowano obsługę głosową.

Design konceptu to duży krok na przód w stosunku do stylu znanego nam z obecnej palety Opla, a zapoczątkowanego w 2008 roku przez Insignię. Kolejne auta z Russelsheim mają mieć bardziej dramatyczne i zdecydowane kształty, wyraźniej nakreślone nadkola i przetłoczenia oraz więcej płynnych przejść. My liczymy za to na zdecydowaną dietę.

Do napędzania dość sporego w rozmiarach konceptu, Niemcy zdecydowali się wybrać dość ciekawe rozwiązanie. To rozwinięcie hybrydowego układu znanego z Ampery, z użyciem nowego motoru spalinowego. Jest nim turbodoładowana jednostka 1.0 SIDI o trzech cylindrach, którą w dodatku przystosowano do pracy na gazie CNG.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Opel Monza Concept: przeszłość i przyszłość" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club