Opel Astra GTC z mocnym, wysokoprężnym sercem

Powrót Opel Astra GTC z mocnym, wysokoprężnym sercem

Kategoria: Opel

Data dodania: 18.06.2012

Autor: Jakub Krępa

Niemal 200-konny silnik diesla, delikatne zmiany w stylistyce i trochę elektronicznych nowości - Opel postanowił odświeżyć Astrę.

Pierwsza i najważniejsza nowość w gamie Astry to wysokoprężny motor 2.0 BiTurbo CDTI, który trochę wcześniej zadebiutował w większej Insignii. Dzięki parze sekwencyjnie działających turbosprężarek rozwija on moc 195 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Najmocniejszą wysokoprężną Astrę wszechczasów poznamy po dodatkach z pakietu OPC-line: zderzaku przednim stylizowanym na ten z 280-konnej OPC, tylnym z wyeksponowanymi końcówkami podwójnego układu wydechowego, wydatniejszych progach bocznych oraz listwie na grillu malowanej pod kolor nadwozia. We wnętrzu gości kierownica ze spłaszczoną dolną sekcją oraz czerwone dodatki (boczki siedzeń i przeszycia). Każda Astra GTC oferowana będzie z przednim zawieszeniem HiPerStrut, opracowanym z myślą o wersji OPC, którego zadaniem jest poprawa przyczepności i redukcja wpływu momentu obrotowego na prowadzenie z zakręcie. Do GTC, w tym także do OPC, będzie można zamówić również panoramiczną przednią szybę.

Po stronie benzynowych nowości stoi za to gruntownie przebudowany silnik 1.6 TURBO, mogący się teraz pochwalić wtryskiem bezpośrednim i systemem start-stop. Emocje gwarantować będzie rozwijane przez niego 200 KM i 300 Nm (w poprzedniku: 180 KM i 230 Nm), a dobre samopoczucie przy dystrybutorze – obniżone o 13% średnie spalanie. Astry z tym silnikiem będzie można zamawiać od przyszłego roku.

Obydwa silniki dostępne będą także w modelu 5-drzwiowym oraz kombi SportsTurer.

Warte odnotowania są też nowe, elektroniczne gadżety – kamera OpelEye drugiej generacji, która współpracuje z systemami odczytywania znaków, ostrzegania przed zjechaniem ze swojego pasa ruchu, zachowania odstępu od poprzedzającego auta czy ostrzeganie przed nadchodzącą kolizją. Astra potrafi także ostrzegać przed obiektami w martwym punkcie lusterka, może mieć aktywny tempomat z opcją hamowania w zakresie 50-180 km/h oraz kamerę wsteczną.

W ofercie znajdziemy oczywiście nadal model OPC, który debiutował niedawno. Najmocniejsza Astra w historii ze swojego 2-litrowego, turbodoładowanego silnika rzesze aż 280 KM i 400 Nm, co przekłada się na sprint do “setki” w 6 sekund i prędkość maksymalną elektronicznie ograniczoną do 250 km/h.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Opel Astra GTC z mocnym, wysokoprężnym sercem" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club