Nowi członkowie rodziny “S” Audi

Powrót Nowi członkowie rodziny

Kategoria: Audi

Data dodania: 31.08.2011

Autor: Jakub Krępa

Niemiecki producent za jednym zamachem przedstawia cztery nowe, usportowione modele: S6 (limuzyna i Avant), S7 Sportback oraz S8. Sercem wszystkich jest zupełnie nowy silnik 4.0 TFSI.

Jednostka 4.0 TFSI to absolutna nowość w ofercie firmy, zastępująca stosowany w poprzednikach silnik 5.2 V10. Aby nadrobić niedobory pojemności i cylindrów, nowe V8 ma do pomocy parę turbosprężarek. Dzięki temu w S6 rozwija taką samą moc, co przedtem (420 KM) oraz ciut większy, ale zdecydowanie szerzej dostępny maksymalny moment obrotowy (550 Nm między 1400 a 5300 obr/min zamiast 540 Nm przy 3000 obr/min). Tak wyposażone S6 przyspiesza do 100 km/h w 4.8 s, a S6 Avant i S7 Sportback to samo zajmuje 0.1 s dłużej. Wszystkie trzy auta kończą swoje biegi na elektronicznie ograniczonych 250 km/h. Warta odnotowania jest zdecydowana poprawa w ekonomii jazdy – nowy silnik ma zadowalać się 1/4 benzyny mniej od poprzednika – tłumacząc to na język cyferek, średnio 9,7 l/100 km w S6 oraz 9,8 l w S6 Avant i S7 Sportback. Duża w tym zasługa systemu start-stop oraz układu wyłączającego z pracy cztery cylindry, gdy silnik ich nie potrzebuje z opcją głosowej ich ponownej aktywacji.

Nowe S8 będzie z kolei czerpać profity z mocniejszego wariantu nowego silnika. Pod jego maską drzemać będzie bowiem aż 520 KM oraz 650 Nm dostępne nieprzerwanie od 1700 do 5500 obr/min, co jest znaczącym skokiem w stosunku do 10-cylindrowego poprzednika (450 KM i 540 Nm). W jego przypadku przyspieszenie do 100 km/h ma zajmować zaledwie 4.2 s, czyli nie tylko sporo mniej niż w poprzedniku (5.0 s), ale także i w najmocniejszym, drogowym Audi: 580-konnym RS 6 (4.5 s). Wartość prędkości maksymalnej z kolei pewnie się domyślacie.

Wszystkie auta dysponować będą stałym napędem na obie osie quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym, z którym współpracować będzie zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic dysponująca siedmioma przełożeniami (S6 i S7) lub ośmiobiegowa automatyczna skrzynia Tiptronic (S8). Korzystając z systemu Audi Drive Select będzie można w pięciu trybach dostosować pracę i dynamikę układu kierowniczego, czułość pedału gazu, twardość sportowego zawieszenia adaptive air suspension oraz pracę sportowego mechanizmu różnicowego i skrzyni biegów. Wydajny układ hamulcowy będzie mieć wentylowane tarcze dla wszystkich kół (w S8 przednie o średnicy 400 mm) z matowoczarnymi zaciskami z logo modelu, a w opcji dokupić będzie można układ karbonowo-ceramiczny.

Cała czwórka wyróżniać się będzie, jak na modele Audi S przystało, sportową elegancją. Próżno w nich szukać wlotów powietrza o przesadzonym rozmiarze czy końcówek wydechu o średnicy rynny. W zamian za to są body-kity tylko nieznacznie różniące się od tych z pakietu S-line, które wzbogacono jedynie o szereg detali świadczących o tym, z jakimi wersjami mamy do czynienia – czyli przedni grill o odmiennym żebrowaniu ze znaczkiem modelu, tylny zderzak podkreślający poczwórny wydech, dyskretne logo V8 T na błotnikach, lusterka boczne w kolorze satynowym czy 19- i 20-calowe felgi.

We wnętrzach królować będą materiały najwyższej próby okraszone subtelnymi, sportowymi dodatkami. Sportowe fotele (do wyboru standardowe lub ze zintegrowanymi zagłówkami) wykończono kombinacją skórzanej tapicerki Nappa z Alcantarą, a w opcji czekają w pełni skórzane Milano i Valcona z przeszyciami w kształcie rombów (w S8 ta ostatnia w standardzie, wraz z wentylacją i funkcją masażu). Listy wykończeniowe to szczotkowane aluminium, włókno węglowe lub drewno. Sportowo wyprofilowana kierownica z logiem S pokryta jest wysokiej jakości skórą z kontrastującymi przeszyciami oraz posiada aluminiowe łopatki do zmiany biegów. Nie brakuje także sportowych zegarów, podświetlanych progów czy nowych ekranów powitalnych systemu MMI – wszystko oczywiście z logo modelu. Na hojnej liście wyposażenia znajdą się m.in. 8-calowy monitor MMI Navigation Plus, kamera 360 stopni pokazująca całe otoczenie auta czy nagłośnienie Bang & Olufsen Advanced Sound System.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Nowi członkowie rodziny “S” Audi" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club