Novitec Rosso 458 Speciale: włoszczyzna w niemieckim sosie

Powrót Novitec Rosso 458 Speciale: włoszczyzna w niemieckim sosie

Kategoria: Novitec

Data dodania: 08.07.2014

Autor: Damian Oleksiński

O tym, czy da się poprawić osiągi Ferrari 458 mogliśmy się przekonać, kiedy do produkcji wchodziła wersja Speciale. Novitec Rosso poszedł o krok dalej, udoskonalając już doskonałe.

Karbon, moc, dźwięk oraz kute felgi. To cztery filary, na które postawili specjaliści z Noviteca biorąc się za Ferrari 458 Speciale. Wpasowanie w przedni zderzak ostrej dokładki dosłownie przecinającej powietrze zarówno poprawiło wrażenia wizualne, jak i zwiększyło docisk osi przedniej. Ponadto owiewki dołożone pod zderzakiem oraz na pokrywie bagażnika dodają frontowi jeszcze większego, wyścigowego pazura. Powietrze może opłynąć bryłę auta przez dach pokryty całkowicie karbonem, trafiając ostatecznie na tylny spoiler, również wykonany z włókna węglowego lub dołem, wylatując przez karbonowy dyfuzor. Dzięki specjalnemu designowi, wstawki na tylnych nadkolach kierują strumień powietrza wprost na spoiler. Wszystkie te dodatki zrobione przez Noviteca znacznie poprawiają docisk osi tylnej na zakrętach. Karbonową całość dopinają lusterka oraz trójkąty za bocznymi szybami, zrobione na wzór skrzeli, wykonane z tegoż materiału. Jeżeli komuś jednak mało, zawsze może domówić karbonowe nakładki na czarne lampy tylne, czarne klosze kierunkowskazów oraz trzeciego światła stopu. Ostatnim aspektem wizualnym na zewnątrz są 21-calowe, kute felgi o szerokości 9J z przodu oraz 12J z tyłu, na które naciągnięte są opony Pirelli P-Zero o rozmiarach 255/30 i 325/25. Dzięki najnowszym technologiom mają to być najlżejsze felgi w swoim rozmiarze.

Wnętrze również zostało potraktowane sporą ilością karbonu, między innymi na tunelu środkowym, desce rozdzielczej oraz na wydłużonych łopatkach do zmiany biegów. Reszta obszyta jest skórą oraz alcantarą.

Silnik dostał nowe mapowanie zapłonu oraz wtrysków. Natomiast cały układ wydechowy został zrobiony z inconelu, czyli tego samego materiału, z którego robione są układy wydechowe w samochodach Formuły 1. Przez to jest odporniejszy na wysokie temperatury oraz o 7 kg lżejszy od seryjnego układu w Speciale. Dzięki przełącznikowi “manettino”, kierowca może wybierać między dyskretnym, a w pełni rasowym dźwiękiem wydobywającym się z końcówek wydechów wykończonych czarnym matowym kolorem. Opisane wyżej zmiany polepszają osiągi silnika i zapewniają mu 636 KM oraz 572 Nm, co przekłada się na pokonanie bariery 330 km/h. Dodatkowo na przód zamontowano hydrauliczne zawieszenie, które za naciśnięciem jednego przycisku podnosi samochód o 40 mm. Aby z powrotem wrócić na niższą pozycję, należy oczywiście nacisnąć przycisk kolejny raz, lub uzyskać prędkość 80 km/h.

Jak widać, niemiecki tuner poradził sobie z poprawieniem i tak już bardzo dobrych osiągów 458 Speciale. Wykorzystane przy tym karbonowe kompozyty oraz technologia F1 nadają włoszczyźnie jeszcze więcej pikanterii.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Novitec Rosso 458 Speciale: włoszczyzna w niemieckim sosie" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club