Nissan IDx Freeflow i IDx Nismo: duch Skyline’a wiecznie żywy?

Powrót Nissan IDx Freeflow i IDx Nismo: duch Skyline’a wiecznie żywy?

Kategoria: Nissan

Data dodania: 24.11.2013

Autor: Szymon Piaskowski

Do Tokio Nissan “przyjechał” z dwoma konceptami stylistycznie inspirującymi się Skylinem - niestety ten ostatni musi przewracać się w grobie.

O ile stylistycznie oba koncepty dość ciekawie przemycają Skylinowe smaczki w formie kompaktowej – Freeflow ma 4,1 metra długości, 1,7 metra szerokości i 1,3 metra wysokości i stoi na 18-calowych felgach, natomiast Nismo ma identyczne wymiary oprócz tego, że jest o 10 cm szerszy, a jego obręcze są o rozmiar większe – to niestety fakt, że występują na dość oryginalnym salonie tokijskim, a czasy mamy, jakie mamy, Japończycy „ożenili” obydwa pojazdy z bezstopniowymi skrzyniami CVT, które jak wiadomo działają dobrze tylko wtedy, gdy chcemy się przemieszczać z punktu A do punktu B. Gorzej, gdy od pojazdu wymagamy emocji na drodze i bestialskich kopów w plecy przy zmianie biegów – tego CVT naturalnie zaoferować nie może.

Dobrze więc, że oba auta w takiej formie nie wejdą do produkcji. Drogi Nissanie, jeśli chcesz konkurować z Toyotą GT86 i Subaru BRZ, zamiast 1,2-1,5 litrowych jednostek z konceptów, w aucie produkcyjnym zainstalujcie mocny silnik wolnossący, wsadźcie tam 6-biegowego „manuala” i zobaczcie co powie rynek. Toyota i Subaru już znają odpowiedź.

Podziel się

Podyskutuj o tym na naszym forum

&description=Nissan IDx Freeflow i IDx Nismo: duch Skyline’a wiecznie żywy?" data-pin-do="buttonPin" data-pin-config="above" target="_blank">

Galeria zdjęć

Nasi partnerzy Zostań naszym partnerem
  • Exotic Car Club
  • Gentleman
  • Sklepy motoryzacyjne ProfiAuto – Partner ExoticCars.pl
  • Agencja Hostess Modelina -Hostessy.co
  • ShineFactory
  • SCP
  • Battle Royale
  • S13user
  • KiwiGifts
  • Auto-West
  • Trynid
  • Autogespot
  • Alfoholicy.org
  • SexWars.pl
  • Classic autoCUP
  • Rolls Royce Club